След симпатиите, които отприщи на тема "социални послания" у родните интелектуалци, видеото към „Мотел“ на Азис получи напоително представяне и в Тhe Economist 1843.

Лондонското списание включва Костинбродския славей в статия със заглавие „Какво слуша света“, в която герои са още артисти от Египет, Китай и Индия. Азис открива материала като топ представител на „чалгата-форма на купонджийска музика, събрала турските ритми, балканския фолклор и елементи от западния поп“.

Според автора Азис излиза тотално от клишето на жанра и предизвиква табутата в страна, в която и „гей ромите, и хомосексуалните общности все още виреят в стигма“. В „Мотел“ той заменя полуголите жени и скъпите коли, експлоатирани в чалгата, с група редови граждани в автобус. Възрастна двойка си говори с лесбийки, млад циганин споделя водата си с давещ се скинар. Те стискат ръцете си. Апела към толерантност донесе на видеото вече 18,8 милиона гледания.“, констатират от The Economist.

През последните две години покрай успеха на „Хабиби“ Азис получи един час в прайм тайма на турската CNN, а New York Times го обяви за един от съвременните музикални диктатори. Миналата година румънската национална телевизия Antena 1 направи филм за него. Материалът за предаването Observator бе със заглавие

„Азис е Лейди Гага на Балканите” и в него Васко признава, че още от 7-годишен е заявил бъдещето си като една от най-ярките звезди на България. „Чувствах, че съм целунат от Господ. В началото хората тук искаха да ме слушат, но не искаха да ме гледат заради скандалния ми имидж. Когато нося токчета се чувствам като жена, но когато сложа мъжки дрехи съм абсолютен мачо.”, обясни тогава на приличен английски Васко.