Българин с признание на "Оскар"-ите за визуални ефекти

05 февруари 2019 | 10:12
Прочетена
2608
 

Камен Марков е първият българин, номиниран като главен дизайнер и технически ръководител в категория реклама, на най-престижните награди за визуални ефекти – VES (Visual Effects Society Awards). Световната асоциация за визуални ефекти раздава холивудските отличия за най-забележителните постижения в сферата на VFX. Сред номинираните тази година са филми като „Отмъстителите: Война без край”, „Феноменалните 2”, „Изгубени в космоса”, „Бохемска рапсодия” и „Първият човек”.



Камен Марков, който живее и работи в Лондон, е номиниран за две от престижните награди за визуални ефекти за коледната реклама на британската луксозна верига Jоhn Lewis. „Момчето и пианото” е с участието на сър Елтън Джон – кампания, която бе очаквана с голямо нетърпение и стана вайръл за часове след излъчването й през ноември миналата година. Двете номинации са в категориите Outstanding Visual Effects in a Commercial и Outstanding Compositing in a Photoreal Commercial („Най-добри визуални ефекти в ТВ реклама” и „Най-добро фотореалистично изпълнение на визуални ефекти в ТВ реклама”). Камен работи по рекламата като главен дизайнер и технически ръкодовител на екип от около 40 специалиста, част от водещата международна VFX компания MPC.



„Изключително съм щастлив и развълнуван да бъда номиниран - особено за това отличие, тъй като това са най-значимите технически награди в бизнеса. Това е и една от технически най-сложните реклами, върху която съм работил някога. Възможността да се включа в този мащабен проект е не само мой личен успех, но е и значимо признание за целия ни екип”, коментира Камен Марков.



От техническа гледна точка „Момчето и пианото” е голямо предизвикателство, създадено с необичайни творчески идеи. Използваният от Камен VFX подход е уникален, тъй като рядко се среща в създаването на реклами и обикновено се използва в игрални филми. Чрез специален софтуер и голям набор от фотографски и филмови референции, Камен и екипът му успяват да пресъздадат етапи от живота на Елтън Джон в прецизни детайли.



Камен Марков започва кариерата си в областта на специалните ефекти на родна земя, когато рекламният, музикален и кино пазар у нас са все още изключително неразвити. През 2004 г. стремежът му към по-големи предизвикателства и повече перспективи го отвеждат в Мексико, където работи за голямото VFX студио - The Filter FX.



След множество успешни проекти в Латинска Америка, той се присъединява към екипа на MPC в Лондон през 2010 г. Оттогава Камен се налага като един от водещите VFX супервайзери на компанията и работи върху кампании за брандове като Visa, Vodafone, Audi, Carlsberg, Sony, Cravendale и John Lewis. Сред популярните лица, с които е работил са Юсейн Болт, Кайли Миноуг, Лили Алън, Ева Грийн и Никол Шерцингер. В ролята си на Visual Effect Supervisor & Senior Flame Artist, Камен си сътрудничи с някои от най-почитаните режисьори и таланти на филмовата и рекламната индустрия като Сам Браун, Даниел Клайнман, Джонатан Глейзър и Себ Едуардс.



Сред международните награди и отличия, които Камен печели през годините са: APA Collection Diamond за кампанията на Cravendale "Milk Me Brian", Eurobest Gold и APA Showcase Diamond за кампанията на Cravendale "Cat's with thumbs", APA Showcase Diamond за кампанията на John Lewis "Tribute to Givers", награда от London International Awards за кампанията на MTV – "Staying Alive" и бронз от Cannes Lions за Sony. Негови проекти са отличавани многократно и в Мексико и Аржентина.



Церемонията по връчването на 17-тите ежегодни награди на Visual Effects Society ще се проведе на 5 февруари в Бевърли Хилс, Калифорния.

Автор / Източник:

HotNews.bg

Свързани новини

Коментари

Добави коментар

Екипът на Hotnews.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Hot

Тита пръска по бански

Певицата нажежи страстите

Яна на Петко посреща залеза с АТВ

Танцьорката между залеза и морето

Най-дебелата манекенка се пусна гола с бебето

Ашли Греъм си харесва стриите

Виж още от Hot

Специален проект

Да оставим следи ІІІ

Новини

Ето как Мелани Грифит се събуди на 63

Специална изненада за рождения ден на актрисата

Андреа обърна филията: Не се чувствам предадена

"Не мога да променям хората и да им казвам кое е добре и зле", коментира Кобрата фолк фурията

Деси Слава след короната: Не се грижа за здравето си

Като веган и вегетарианка, певицата се чувствала най-добре

Рени става булка

Певицата от години не се е показвала с мъж

Ед Шийрън ще става татко

Съпругата му е в напреднала бременност

Ивана с нов мъж

Страховете изчезват, когато те прегърне правилния човек, написа певицата

Преслава жали за стария си нос

Певицата се показа с предишното си лице

17-годишна е пълно копие на Майкъл Джексън

И бившата на Благо Есмер бе нарочена за двойничка на краля на попа

Галена с футболист на плажа

Певицата се забавлява с национала Божидар Краев

Антонио Бандерас е с коронавирус

Актьорът чукна 60 в комплект с коварната болест

Бербатов пусна буйна грива

Футболистът демонстрира присадената си коса

Жана Бергендорф с операция заради наркотиците

Певицата легна под ножа, заради синузит

Дениз Хайрула се чуди "Колко още"

Плеймейтката играе златотърсачка в новия клип на Ави Бенеди

Би Ти Ви забрани Преслава

Певицата ядоса телевизията с коментар в инстаграм

Тв и Риалити

Водещата на Слави: Не съм с него, имам мъж

Лилия Стефанова пак надъхва футболисти

Деси Слава след короната: Не се грижа за здравето си

Като веган и вегетарианка, певицата се чувствала най-добре

Божинов цъфна с интересна компания

Футболистът пие бира с кадър на "Като две капки вода"

Виж още от Тв и Риалити

Издънки

Ужилиха чешита Иво Димчев с 1000 евро

Нова измама върлува в онлайн пространството

Любо Киров хвърли патериците

Певецът във вихъра на купона за ЧРД на Орлин Горанов

Ивайло Захариев напира за църкоен развод

Актьорът готов за сватба №2

Виж още от Издънки

Култура

Мадона се изповядва в биографичен филм

Иконата се раздели с музикалното си семейство

Щерката на Саня мина на етно

Хитов гръцки продуцент привлече талантливата Алма

East 17 и 5IVE са новото 20 на феста в Бургас

Антибиотика не успяха да се съберат за Spice Music Festival

Виж още от Култура

Fashionista

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.