Дейв Ериксон: Не е необходимо да знаеш каквото и да е за „Живите мъртви“, за да се увлечеш по „Пази се…“

10 август 2016 | 17:05
Прочетена
878
 

След като завършва Факултета по кинематографски изкуства на Университета на Южна Калифорния през 1998 година Дейв Ериксон работи като сценарист и продуцент на пълнометражни телевизионни филми и сериали.

Списъкът на творческите му постижения включва дейността му на изпълнителен продуцент на филма „Марко Поло/Marco Polo“ за Netflix и The Weinstein Company, съизпълнителен продуцент на хитовия сериал „Синове на анархията/ Sons of Anarchy“ по FX и автор и продуцент на сериала „Законът на Кентърбъри/Canterbury’s Law“ по FOX.

- По какво се отличава „Пази се от живите мъртви“ от „Живите мъртви“ и дали човек може лесно да се увлече по „Пази се“, ако не е гледал „Живите мъртви“?

- Определено е лесно, не е необходимо да знаеш каквото и да е за „Живите мъртви“, за да се увлечеш по „Пази се…“. В разговорите ми с много хора – актьорите, продуцентите и някои зрители, всички бяха единодушни, че подходът ни към сюжета е такъв, че не предполага да сте предварително запознати с комикса или с другия сериал. Но, ние сме го организирали по такъв начин, че ако сте фен на оригиналните графични романи и гледате „Живите мъртви“, да можете веднага да разпознаете митологията и да видите отделните пластове на сюжета. Но, освен това, ще можете да оцените и различния подход на „Пази се…“, различната му гледна точка.

- По време на първия сезон всяко от семействата претърпя някаква огромна загуба. Мислите ли, че във втория сезон това ги е обединило и е увеличило решимостта им да оцелеят?

- Да, въпросът е интересен, тъй като едно от важните неща за Робърт Къркман, когато започнахме да работим върху драмата, беше темата за насилието и за това как всеки от героите се отнася към него. Като тук се има предвид не само ‘смъртта’ на заразените, но и начинът, по който всеки от героите реагира, когато трябва да бъде унищожен някой заразен.

Към края на първия сезон те бяха нападнати от орда зомбита и повечето от тях (с изключение на Травис, Крис и Алиша) трябваше да се борят с някой от заразените и да го ликвидират. Така че въпросът се отнася до последствията от това насилие и морала на всеки от героите.
По-късно, през втория сезон, те намериха подслон на яхтата на Странд ‘Абигейл’, но разбрахме, че тази идея е дошла не само на тях. Те не са единствените, решили да избягат от Лос Анджелис, проправяйки си път към водата.



- В края на първия сезон Странд каза: “Единственият начин, по който един луд свят може да оцелее, е да приеме лудостта.” Как се проявява тази мисъл във втория сезон?

- Мисля, че една от големите теми на втория сезон на „Пази се…“ е, след като сме разбрали, че светът наистина вече го няма, след като сме разбрали, че няма път назад, как това ще се отрази на всеки от героите? Ще могат ли те да приемат това? Дали ще бъдат погълнати и унищожени от апокалипсиса или ще променят същността си? Могат ли те наистина да продължат да се борят срещу него, като се опитат да запазят човешката си същност? Това беше тема, която подхванахме в първия сезон, особено по отношение на Травис, и според мен, сме свидетели на продължението й във втория сезон. Едно от нещата, които и Лайза, и Медисън казаха за Травис, беше, че ако му се наложи да унищожи някоя от тях, това ще го съсипе. Мисля, че един от важните въпроси на този сезон е дали този акт го е съсипал или той ще успее да се съвземе, не само заради себе си, а по-специално заради Крис, който току-що е загубил майка си?

- Говорейки за Дениъл Салазар (в ролята – Рубен Блейдс), в първия сезон беше намекнато за някои доста тъмни моменти от неговото минало. Вторият сезон хвърли повече светлина по този въпрос. Как тези разкрития ще се отразят на отношенията му с дъщеря му Офелия (в ролята – Мерседес Мейсън)?

- В първия сезон разбрахме, че Дениъл определено не е скромен бръснар. Истината е, че той е извършвал жестокости, той е направил някои наистина свирепи неща в миналото си. Жена му Гризелда е знаела това. Не непременно подробностите, но е знаела. Въпреки това, тя е била решена да го подкрепя и дори да му даде опрощение, само че сега тя е мъртва. Но, дъщеря му Офелия едва сега узнава за тази негова страна и го осъжда. Офелия е прекарала голяма част от живота си, защитавайки своите родители – имигранти, смятайки ги за малко изостанали, за хора от ‘стария свят’, които се борят да намерят своето място в американската действителност.

Тя наистина е употребила много енергия и време, за да се грижи за тях, а сега разбира, че те са били много по-способни да се справят, отколкото тя е смятала. Освен това, тя разбира че наистина не е имала представа какви са родителите й и какъв е баща й. Тя се опитва да разбере какъв е той, докато той очаква да получи от нея изкупление и прошка. Тя гледа баща си и гледа на това, което се е случило с майка й, като отплата за греховете на баща й.



- В края на първия сезон имаше едно откровение на Ник (в ролята – Франк Дилейни), в което той призна, че е изживял своя апокалипсис като наркоман и че другите хора едва сега разбират неговото положение. Какво е значението на това признание за развитието на неговия образ във втория сезон?

- Това е много важен елемент от неговото развитие. В края на последния сезон Ник получи лъч на просветление. Той вижда разпадащия се свят, за първи път изчистен от наркотици. Той повече няма да може да си набавя наркотици. Той разбира, че е можел да умре много пъти по време на предишния си живот и сега си задава въпроса как и защо е оцелял.
Мисля, че той изпитва нещо като благоговение и изумление. Той искрено се интересува от това, което се случва сега около него. Той искрено се интересува от мъртвите и от мисълта, че му е даден втори шанс в този нов свят. Тъй като има по-голям опит в живота на ръба, той приема по-спокойно този нов свят. За него това е възможност да погледне на апокалипсиса като на един уникален филтър. Той е преживял по друг начин този натиск да оцелее и сега има съвсем друга гледна точка.

- Заразените в „Пази се…“ са в много по-начално състояние на разлагане, отколкото зомбитата в „Живите мъртви“. Как се отразява това на реакцията на героите към тях?

- Ами, във втория сезон е минало още малко време, така че те са се разложили малко повече и малко са атрофирали. Освен това, налице са други фактори и компоненти. Солената вода на океана и въздействието на парещите слънчеви лъчи. Така, че има някакво развитие във външния им вид, но съществено е, че те са били заразени в последно време и е много трудно да бъдат унищожени. Това има своята цена в емоционално отношение. Всъщност ние очовечаваме мъртвите и искаме да продължим да показваме тежестта и натиска, които изпитват нашите герои, когато трябва да отстранят тези ‘хора’.



- Защо е важно заразените да не бъдат превърнати просто в “пушечно месо”?

- Нещо, което е истински интересно за целия жанр за зомбитата, е че можете да проектирате всяка човешка тревога, всяка фобия и всеки страх върху немъртвите. Идеята на жанра е, че това ви дава възможност да убиете своите страхове. Мисля, че в това има известен катарзис – то ви дава възможност да вземете всичко, което мразите и всичко, което ви държи будни през нощта, и да го унищожите завинаги.

Освен това, мисля, че ние искаме да избегнем ситуация, в която заразените прииждат на талази един след друг и биват покосени без никакво реално въздействие върху героите. По принцип, трябва да има нещо, което да се случва в емоционален план. Винаги, когато има някакъв вид взаимодействие с мъртвите, ние искаме да сме сигурни, че то има за цел да развие някаква тема по отношение на участващите герои и да послужи като тласък за развитието на повествованието. Насилието би нанесло на героите, които го извършват, толкова голяма щета, колкото те самите нанасят на унищожаваните от тях заразени.

- Какви са впечатленията Ви от снимките в Мексико?

- По време на снимките в Байя екипът ни беше отчасти американски, но имаше и много техници и художници от Мексико сити, както и много местни хора, работещи в Байя. Това беше мащабно начинание и, доколкото мога да си спомня, до този момент в телевизията не беше правено нищо подобно. Това беше непозната територия за всички нас - сценаристи, режисьори, всички продуценти и мрежата. Чувството наистина е много удовлетворяващо.

„Пази се…“ е филм, различен от всички останали, и това е много важно за нас. Докато снимахме в Лос Анжелис, в източната част на града, ние се запознахме с околности, които не могат да бъдат видени много често по телевизията и във филмите. Тази тема продължи при работата в Мексико. Беше страхотно да имаме възможност да работим с мексиканските режисьори, сценаристи и технически персонал, а Бернардо Трухильо – художественият директор на нашата продукция, който живее в Мексико сити, беше забележителен със своята енергия и с уникалното си и безценно виждане за нещата.

Мисля, че разнообразието е отличителна черта на целия филм. Ние имаме изключително разнообразен актьорски състав и технически екип и според мен, това ни придава много интересен облик и различна визия. Това прави филма истински забавен.


 

Коментари

Добави коментар

Екипът на Hotnews.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Hot

Златка пак по гащи

Димитрова през ден се пуска полугола

Юнона с рекордно скъпи импланти

Тунингът й струва 7 бона

Гери-Никол си ги показа

Феновете я обвиниха, че прекалява с фотошопа

Виж още от Hot

Специален проект

Да оставим следи ІІІ

Новини

НВО прави сериал по "Брилянтин"

Поредицата ще включва някои песни и персонажи от филма

Дубравка Угрешич идва у нас

Авторката на „Баба Яга снесла яйце” ще бъде удостоена с почетно звание

Любе с юбилеен концерт в три български града

Най-известната руска група свири у нас през декември

Стоянка Мутафова закъса с кръста след инцидент

Какво се случва с актрисата разказа дъщеря й

Лудият цигулар свири пак в България догодина

Ара Маликян се завръща с ново шоу „Royal Garage Tour” в София, Пловдив и Варна

Шкумбата разкри откъде идват шкумбите

Легендарният комик ще разказва смешки в 8 български града-вижте къде

Яна Маринова пише любовни писма

Актрисата с нова роля в театъра

Почина Милчо Левиев

Джаз музикантът живя последните си години в Солун

Историята на Арета Франклин оживява на екран

Синтия Ериво ще играе соул кралицата

The Chemical Brothers пуснаха "химическо" оръжие в Арена Армеец

Два часа феновете тестваха устойчивостта на земетръс на залата

Жокера спечели $234 милиона за уикенд

Бюджетът на лентата е 55 милиона

Никос Вертис с концерт в Арена Армеец

Харизматичният певец ще зарадва почитателите си на 13 май 2020 г.

Chemical Brothers със световна премиера у нас

Емблематичният им електронен химн ще звучи за първи път на живо

Михаела Маринова с международна премиера

Now or Never - английската версия на хита „Само теб“ тръгва в Русия, Полша, Гърция, Турция и Румъния

Тв и Риалити

Амелия-Мира изхвърли Марешка

За първи път победата не ми е сладка, призна участничката в "Игри на волята"

Тризначките се прибраха в България

Надежда, която бе арестувана, вече е в Благоевград

Мегз чисти имиджа на Нора Недкова

Плеймейтката е една от участничките в ново риалити

Виж още от Тв и Риалити

Издънки

Майката на Гала я заплашила

Водещата разказа интересна случка от личния си живот

Джулиана Гани счупи тъпомера

Скулите й пораснали заради бебето

Антония Петрова грозно нападна майки

Нарече ги "дебели философки с пършива, несресани коси и плешиви мъже"

Виж още от Издънки

Култура

НВО прави сериал по "Брилянтин"

Поредицата ще включва някои песни и персонажи от филма

Дубравка Угрешич идва у нас

Авторката на „Баба Яга снесла яйце” ще бъде удостоена с почетно звание

Любе с юбилеен концерт в три български града

Най-известната руска група свири у нас през декември

Виж още от Култура

Fashionista

Лошото момиче на модата се върна

Кейт Мос моделства и на 45 години

Никол Шерцингер по-шеметна от всякога

Блясъкът й за пореден път доказа защо хората я определят за звезда

Рита Ора в шеметна модна сесия

Томас Сабо избра певицата за лице на новата му колекция

Виж още от Fashionista
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.