Дони реши да направи паралел между себе си и великия актьор Робърт де Ниро, като публикува свой колаж, изобразяващ кино плаката на знаменития филм на Мартин Скорсезе "Шофьор на такси". Под кадрото половинката на Нети е написал: "Когато карах такси в Ню Йорк!" Точно такъв е и оригиналният плакат на филма от 1976 г. с участието на Робърт де Ниро.

Самият Дони има сантимент към САЩ и в частност към Ню Йорк, където нееднократно е изнасял концерти и спектакли пред българската общност в Америка. Вероятно това е провокирало желанието му да си направи шега с Де Ниро.

Под колажа фенове на певеца отбелязват, че има изумителна прилика между родения в София Добрин Векилов и нюйоркчанина Робърт де Ниро. Може би всъщност приликите спират дотук.

В "Шофьор на такси" американският актьор от италиански произход изпълнява ролята на Травис Бикъл, 26-годишен младеж от Средния Запад, който по-рано е служил в Морската пехота на САЩ. Страдайки от хронично безсъние, той започва работа като таксиметров шофьор в Ню Йорк. В свободното си време или гледа порнофилми в кината, или кръжи безцелно с колата си из Манхатън.

Случайността го среща с жена на име Бетси (Сибил Шепърд), която е помощничка в щаба на нюйоркския сенатор Чарлз Палантайн. Той я кани на кино, но когато разбира, че е отишла да гледа порнофилм, тя избягва веднага. Травис се чувства изгубен и изхвърлен от живота.

Веднъж в таксито се качва невръстната проститутка Айрис (Джоди Фостър), бягаща от сутеньора си. Той се опитва да я „спаси“, като я придумва да се върне при родителите си и да продължи да учи в училище, но тя не се вслушва в думите му и се връща обратно при сутеньора (Харви Кайтел). В таксито по-рано се качва и откачен бизнесмен (Мартин Скорсезе), който казва на Травис, че желае да убие жена си.

Травис си купува няколко пистолета, а по-късно става случаен свидетел на опит за ограбване на магазин. Той прострелва крадеца, а магазинерът довършва жертвата с бухалка. Травис решава да убие сенатора. Виждайки бодигардовете и хората от секретните служби, той бяга. Отива в бордея, застрелва сутеньора и още един негов служител, но самият той също е ранен от огнестрелни рани. Въпреки всичко това, той оцелява и е обявен от пресата за спасител на Айрис.

„Шофьор на такси“ е може би един от филмите, с които най-ярко е запомнен Скорсезе като режисьор и творец. Това е така, понеже в този филм той навлиза най-дълбоко и с най-голяма критичност в социалните пластове на съвременна Америка и кинематографски успява да въздейства на публиката. Жесток, безкомпромисен, яростен, но и по човешки нежен едновременно, филмът дължи голяма част от убедителността си на яркото присъствие на Де Ниро, твърдят филмови критици. Това е може би най-култовата роля на актьора, въпреки че Скорсезе го снима отново и отново в следващите си филми.

Източник: Lupa.bg