Експеримент в Барселона: Концерт без дистанция, маски и мерки

18 януари 2021 | 20:48
Прочетена
647
 

Барселона премина успешно през един от най-интересните експерименти с Covid-19. Tочно преди месец зала "Аполо" в испанския град отвори врати за публика от близо 500 души - гости на парти с участието на местни DJ-и.

Концертът се провежда независимо от извънредната ситуация в цяла Испания в края на 2020, защото на практика представлява научен експеримент, а не просто ексклузивно музикално събитие.

Общо 1047 доброволци на възраст от 18 до 59 г. са поканени да се включат в т.нар. PRIMACov експеримент, организиран от фестивала Primavera Sound, медиците от болницата Germans Trias в Барселона и две фондации за борба с инфекциозните болести.

Всеки от гостите преминава през бърз тест за Covid-19, преди да влезе в залата. Резултатът става ясен за 15 минути и ако е негативен, посетителят получава възможност да участва в партито.

Една от целите на събитието е да провери дали антигенните тестове са достатъчно надеждни, за да могат да се ползват непосредствено преди масови събирания - независимо дали са музикални или не - при които спазването на социална дистанция е невъзможно.

Участниците в теста са разделени в две групи на случаен принцип. Първата (активна) група се състои от 463 души, които влизат в концертната зала, за да слушат музика на живо и да танцуват. Концертът продължава общо 5 часа, като средният престой на хората от публиката е изчислен на 2:40 ч.

Гостите не са принуждавани да спазват социална дистанция, но са били длъжни да покриват устата и носа си с предпазна маска FFP2, осигурена още на входа на залата. Ползването на маската е задължително през целия престой освен при пиене на вода или друга напитка.

496 души остават във втората (контролна) група - те не влизат в помещението, а участието им е необходимо само за да се валидират резултатите на активните гости на шоуто.

И още от допълнителните мерки за сигурността на събитието са: ограничен и контролиран капацитет на външната площадка за пушачите, подобрена вентилационна система на залата и променена маркировка, която позволява да се избягват големите опашки пред тоалетните. За целта са ангажирани и допълнителни служители от охраната, които да регулират движението на хората. Бар зоната е изнесена в съседно помещение - само там са предлагани напитки, включително алкохолни. Залата е снабдена и със система за следене на въздушния поток в двете основни помещения по време на събитието.

Осем дни по-късно всички доброволци от двете групи са поканени да преминат PCR-тест за Covid-19.

Нито един от активната група (публиката на концерта) не показва позитивен резултат. Двама от доброволците в контролната група, които не са присъствали в залата, са се заразили с коронавируса в междинния период между двата теста.

"Данните ни дават статистическо основание да направим извода, че няма риск от заразяване сред хората, които участват в масово събитие, ако се спазват мерките, които ние следвахме, казва Борис Револо, лекар от болницата в Барселона.

Резултатът от Барселона дава надежда на музикалната индустрия, която прекара голяма част от 2020 г. без приходи от концерти заради притесненията от разпространението на коронавируса в затворени зали с недобра вентилация и струпване на хора.

Ако примерът на "Аполо" бъде последван с инвестиции в по-добри мерки за безопасност, срещите на музикалните фенове с любимите им изпълнители отново ще станат част от нормалността.

Автор / Източник:

HotNews.bg

Коментари

Добави коментар

Екипът на Hotnews.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Hot

Райна секси в сауната

Певицата релаксира в изрязан бански

Голата Джулка го отнесе

Плейбойката показа дупарата

Джей Ло ни смая по бански

51-годишната актриса знае как да позира

Виж още от Hot

Специален проект

Да оставим следи ІІІ

Новини

Обратен завой! Господарите се завръщат

Вижте кое шоу застрашава да свали Маги Халваджиян

Джулиана Гани извади брутално кичозна торта

Плеймейтката празнува два пъти рожден ден

Мария Силвестър без грим - няма да я познаете

Тв водещата е на Занзибар със сина си Давид

Миро и Орлин Павлов отиват на Луната без пари

Наплив от желаещи да станат астронавти

Биляна Гавазова с по-голяма заплата от новия си

Журналистката отлага второто дете

Не пускат новата синоптичка на Нова в праймтайма

Лора Георгиева води само сутрин, вечерната емисия е запазена за старите кучета

И Коцето избяга на топло

Фолк певецът с женска компания

Защо убиха доктор Хинова?

Зрителите възродиха мълвата, че Деси Бакърджиева е бременна

Плеймейтки щурмуваха кръчмите

Нора Недкова и Жанета Осипова първи в заведенията

Кака Лара стяга сватба

Голямата й дъщеря се сгоди

Новия в "Отдел Издирване" с първи син

Пламен Димов стана за първи път баща

Елизабет Методиева разкри своята приказна история

Как от обикновено момиче стана кралица на красотата

Гущерови направиха дъщеря си героиня от приказка на братя Грим

Дресировка на кучета и птици за ЧРД на Анелия Добромира

Отлагат "България търси талант"

Участието на Любен Дилов в журито и в депутатските листи е проблем

"Отдел Издирване" преписан от "Откраднат живот"

Вергов и Пападопулу за втори път играя съпрузи, загубили дъщеря при катастрофа

Тв и Риалити

Миро и Орлин Павлов отиват на Луната без пари

Наплив от желаещи да станат астронавти

Биляна Гавазова с по-голяма заплата от новия си

Журналистката отлага второто дете

Марина Цекова проговори за заместника на Хекимян

"За мен Злати е бил и ще бъде най-добрият", категорична е тя

Виж още от Тв и Риалити

Издънки

Фънки дължи пари

Потърпевши се оплакаха, че не могат да си вземат парите от билети

Синът на Ваня Костова с нова жена

Щастлив след раздялата със Стефания

Виж още от Издънки

Култура

Fashionista

Никол Кидман с тоалет бродиран 425 часа

Актрисата шеметна на Златните глобуси

Елизабет Методиева разкри своята приказна история

Как от обикновено момиче стана кралица на красотата

Rifle, сбогом!

Култовата марка за дънкови облекла фалира

Виж още от Fashionista
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.