Британскта изпълнителка Емели Санде триумифра на снощното раздаване на наградите BRIT Awards 2013.

След една изключителна година, в която Санде имаше най-продавания албум за страната и беше хедлайнер на церемонията по откриване и закриване на Олимпийските игри, певицата получи своята 'черешка на тортата' с две топ отличия - "Албум на годината" и "Британски соло изпълнител" (сред жени).

Миналогодишното издание на BRIT Awards отбеляза изгряващата звезда нa Емели Санде с "Critic's Choice Award".

Успехът на Емели е една от най-забележителните истории в музикалната 2012 година, а рекордният й престой в чартовете е задминат единствено от този на THE BEATLES.

На 11 г., пълна с пред-тийнейджърски заряд, Санде написва първата си истинска песен. "Казваше се нещо като "Утре започва отново". Всички мои песни бяха посветени на мира по света и подобни политически неща. Много се забавлявах с тях." През следващите няколко години мълвата за това надарено момиче, идващо от средата на нищото и нейния богат, интимен глас, започва да се разпространява. Освен, че "сграбчва" ушите на редакторите в британските радиостанции, Санде е поканена да пее в студиото на MTV в Камдън. Следва триумфът й в конкурса на BBC и закономерните предложения за звукозаписни договори. "Просто не ми хареса идеята да кръжа около лейбълите", казва Санде, "Помислих си, че е по-добре аз да контролирам нещата в живота си. Трудно взех това решение, защото предложенията бяха много изкусителни. Но по това време имах изпити в училище и след това ме приеха медицина в университета в Глазгоу. Щеше да е много рисковано да кажа "не" на медицината и да се преместя в Лондон, за да бъда поредната певица".

След като се мести в най-големия град в Шотландия и неговата гъмжаща от събития музикална сцена, Санде започва да си помага финансово със свирене на джаз стандарти на пиано по хотелите. Докато учи, тя не се отказва от композирането. "Доста неща блокираха вдъхновението ми – главата ми беше пълна с факти и изпити", спомня си тя. "Беше ми трудно да пиша за каквото й да е, по-скоро стоях в библиотеката през повечето време. Но свирех и всеки от курса ми знаеше, че съм музикант. Писането ми потръгна, когато започнах да ходя в Лондон и да се срещам с различни продуценти там. Преди бяхме само аз и пианото и звуците, които можех да възпроизведа, бяха доста ограничени."

Междувременно майката на Санде изпраща CD с нейни песни на Radio 1Xtra на BBC. След като DJ Ras Kwame пуска песните на Санде в своите Homegrown сесии, Санде е поканена на участие в Сохо, което води до запознанството й с продуцента и композитор Шахид Кан (познат като Ноти Бой/Naughty Boy). Кан и Санде веднага си допадат като партньори в композирането. "Когато започнахме, писането ни отведе към една съвсем различна, оригинална музика", казва тя. "Изведе ме от моята ниша на джаз пианото, а него го изведе от ърбън сцената. След това започнахме да пишем за поп изпълнители."

Една от първите им композиции, "Diamond Rings" веднага е харесана и ангажирана от британския рапър Chipmunk. С участието на вокалите на Санде , парчето става първия сингъл на Chipmunk, който влиза в Топ 10 през лятото на 2009 г. През март следващата година Virgin Records подписват договор със Санде , която тогава решава да си даде почивка от обучението си по медицина. След като написва поредица от песни за британски звезди като Леона Луис, Сюзън Бойл, Тайни Темпа, Професор Грийн, Тинчи Страйдър, Шерил Коул и The Saturdays, ЕМЕЛИ се захваща с работа по дебютния си албум. С реплика от Джони Мичъл и другите й идоли в композирането, Санде постига неустоимо съвременно и същевремнно неограничено във времето качество в Our Version of Events. "Все още се чувствам свързвана с някои от песните на Джони Мичъл, въпреки че са на 25 години – това е най-важното за мен.", казва тя. "Не ме притеснява към каква категория ще причислят музиката ми и няма смисъл в слагането на граници за това кой си и какъв си, просто искам да бъда уважавана.", добавя тя. Затова зад Санде стоят твърдо нейните дълго възпитавани музикални инсткинкти и брилянтно създадени песни, които преди всичко говорят за нейната чувствителност. "Пред теб се изправят много възможности за избор по кой път да поемеш и междувременно чуваш ужасяващи истории за хора, които пишат по 400 песни и албумът им събира прах по рафтовете.", казва тя. Според Санде далеч по-добре е да "да знаеш какво искаш да направиш. А аз със сигурност знам."