Фенове на бунт срещу Капките заради расизъм

30 април 2020 | 10:30
Прочетена
1762
 

Български фенове изпратиха отворено писмо до компанията Big Hit Entertainment, менажираща популярната корейска група BTS, с настояване тя да подведе под отговорност родното шоу „Като две капки вода“ заради клевета. Повод за недоволството на „армията“ на музикантите стана реакцията на жури и водещи след изпълнението на Дара в последния лайв на предаването.

На отличничката от X Factor й се падна нелеката задача да имитира BTS и по-конкретно Джимин. „Момичето само по себе си не направи нищо лошо“, отбелязва се в писмото, изпратено до компанията от Туитър акаунт @vantaebts, зад който стои българка. Въпреки това отношението на водещи и жури показало признаци на расизъм и ксенофобия, което е „в остро противоречие с политиката на BigHit за запазване на достойнството на артистите“.

„Те показаха неуважение не само към BTS и „армията“ (феновете на групата – б.а.), но и към корейската култура като цяло“, пишат още феновете. До този извод те стигнали, заради коментарите на Хилда Казасян относно неясната полова принадлежност на изпълнителя Джимин. Димитър Ковачев-Фънки също попадна под обстрела на почитателите на групата с изказването си, че е „искал да се застреля“ докато е гледал клипа на BTS към песента Boy With Luv.

Водещите Димитър Рачков и Васил Василев-Зуека пък си заслужиха гнева на феновете с твърдението, че корейските изпълнители са хомосексуалисти. Гримът и облеклото им след изпълнението на Дара също показало липса на уважение към творчеството на групата, предвид, че били стереотипни.

Отвореното писмо стигна и до един от най-големите сайтове за K-Pop култура – Koreaboo. Позициониран в Сан Франциско, САЩ, той публикува новини и анализи за корейско изкуство на английски език, като според авторите съдържанието му достига до 40 милиона души в 100 страни.

„Това очевидно не е първият път, в който шоуто е правило расистки или ксенофобски коментари. Преди това те са се подигравали още на Psy и Северна Корея“, гласи част от публикацията в Koreaboo. Статията отбелязва и че в шоуто неведнъж певците са се появявали гримирани и като чернокожи. Авторите на текста не изказват мнение дали това също се приема като вид дискриминация, но цитират публикации на зрители в Туитър, според които шоуто има „нулево знание“ за проблемите на цветнокожите.

"Реакцията е малко преувеличена, това е просто хумор" - такава позиция изразиха пред "Монитор" от екипа на "Като две капки вода". От там изтъкнаха, че никой не е пощаден от шеги, в това число и журито, и дори продуцентът на предаването - Маги Халваджиян. Категорични са, че няма да си наложат автоцензура в сценария, няма да ограничават и Хилда Казасян, Фънки и Юлиан Вергов в изказванията им, защото в противен случай "това няма да е същото шоу".

"Предаването е забавно и в него се смеем на всичко", допълват още от екипа на "Капките". И уточняват, че въпреки че съжаляват, че чувствата на написалите писмото са засегнати, към момента не смятат да излязат с официално извинение.

снимка:фейсбук като две капки вода

източник:монитор

Автор / Източник:

HotNews.bg

Свързани новини

Галерии

Коментари

Добави коментар

Екипът на Hotnews.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Hot

Мис Плеймейт само по торта

Михаела Тодорова стана на 22 години

Яна Димитрова показа секси форми

Мъжът й избухна, но не от ревност

Сузанита си показа дупето

Социалните погнаха родителите й

Виж още от Hot

Специален проект

Да оставим следи ІІІ

Новини

Гущерова на косъм от сакатлък заради високи токчета

Моделката тича след дъщеря си, която проходи

Параскева Джукелова прибра мъжа си

С Виктор Божинов се разделиха заради

Ето как отслабва Мариана Попова

Веселин Плачков бесен на измамник

Кой издейства глоба за Халвджиян и Капките?

Отдавнашен конфликт изплува след завръщането на публиката в шоуто

Тита развя екстеншъни

Певицата с нова визия

Няма кой да гримира Деси Стоянова

Водещи и гости в bTV се мажат с червило и пудра в тоалетната

Ура! Калканджиева си прибра Тачо

Семейството демонстрира любовта си

Натали Трифонова скъса с гаджето

Доан Хасан не иска сватба и деца

Ивайло Захариев се запозна с новата рода

По-малко от година, актьорът е с новата си жена Станислава

Риалити фурия отказала на Божков

Готвачката Мариела Нордел се хвали, че можела да бъде на мястото на ЛиЛана

Росица Пейчева се сгоди на 46

Фолклорната певица каза "да" на приятеля си Николай

Гери-Никол за любимия си: Господинът е болно ревнив

Майката на певицата насърчавала да афишират връзката си

Мариана Векилска свали нивото

Екс-водещата кара стара трошка за около хилядарка

Лъсна дупето на Фики (Снимки)

Късо яке и смъкнати панталони изиграха лоша шега на победителя

Тв и Риалити

Рая пак заряза Явор Бахаров

Отдаде са на домашни партита без гаджето си

Башар Рахал свалил 8 килограма след операцията

Вдигнал маса и разкъсал бъбрек

Катето Евро не спира да хвали снахата

"С Таня на море е най-добре", категорична е актрисата

Виж още от Тв и Риалити

Издънки

Параскева Джукелова прибра мъжа си

С Виктор Божинов се разделиха заради

Кобилкина: Нямам добър вкус

Сексоложката си нае стилист, за да я облича

Ето как отслабва Мариана Попова

Веселин Плачков бесен на измамник

Виж още от Издънки

Култура

Само бащата на Графа остана жив от "Спешен случай"

След майката на Влади Ампов, сега си отиде и Донко Аврамов

Вики от "Мастило" пусна детски книжки

Маргаритка стартира заедно с издателство „Сиела“ нова инициатива, посветена на най-важните „Полезни навици“

Виж още от Култура

Fashionista

Защо Наоми Кембъл благодари на Линда Еванджелиста?

"В миналото мисленето не беше така свободно, както днес", признава топ моделът

Дизайнери ще представят колекции за настоящия сезон

Сред тях са Тори Бърч, Том Браун, "Проенца Шулер", Дрис Ван Нотен

Вера Уанг на 70 като на 30

Дизайнерката младее или просто ползва добър хирург?

Виж още от Fashionista
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.