Най-хубавите коктейли с българска ракия вече са факт. За подбраните свежи предложения се погрижиха отбран кръг фенове на „Стралджанска“ мускатова, които оцениха по достойнство смелите идеи на изтъкнатите миксолози Александър Симеонов и Николай Вангелов от Nomad Barman, които представиха шест интерпретации на популярни коктейли с традиционното българско питие.

Впечатляващият финал на конкурса за най-оригинална многокомпонентна напитка с ракия “В търсене на съвременния български коктейл” предизвика бурни овации сред гостите на събитието, които имаха възможност да се насладят на удивителна шоу програма, в съчетание с модерните авторски питиета. Фактът, че първият по рода си конкурс в България събра такава подкрепа, дава надежда на барманите, че родната бар култура се развива по най-добрия начин, като включва за основна съставка превъзходни български алкохоли.


„Представяме коктейлите пред публиката, като награда за феновете и за да чуем и тяхното мнение за вкуса и начина на представяне на ракията“, споделят от избата производител на „Стралджанска“ „Вила Ямбол“. „Щастливи сме, че толкова хора, които познават добре класическите коктейли, с радост използват ракията за коктейли и са склонни да я приемат като съвременна напитка, отвъд клишето“, допълват от избата.


Любимата премиална ракия „Стралджанска“ се стреми да представи по по-атрактивен и съвременен начин традиционния алкохол. Затова, от началото на септември марката пусна онлайн уникална коктейлна платформа, която показва модерното лице на любимото националното питие -. Всеки има достъп до публикуваните интерпретации на алкохолни миксове – както класически и наложили се коктейли, така и най-новите трендове с ракия, сред които БЛЪДИ МАРИЯ, СТРАЛДЖА ХАЙБОЛ, СТРАЛДЖА ШПРИЦ, СТРАЛДЖА ОЛД ФЕШЪН, ЕНЕРДЖИ ХАЙБОЛ и СТРАЛДЖА САУЪР. Авторските коктейли ще бъдат включени в менютата на заведения в цялата страна, като това ще бъде обявено на FB страницата на марката.


Родните бармани Александър и Николай, които са отличени с международни призове за професионализма си, също са на мнение, че качествената българска ракия по нищо не отстъпва на останалите популярни основи за приготвянето на коктейли. Според тях, любимото национално питие прави все по-смели стъпки в навлизането си в коктейлната култура и затова двамата работят активно за налагането и популяризирането му в барове и ресторанти.

„Хубавата, висококачествена българска ракия вече е питие за удоволствие, което се консумира в умерени количества и търси нова, модерна форма. Така националното питие бавно си проправя път от масата към бара“, разказва Александър Симеонов. „В последните години коктейлната култура у нас се е подобрила в пъти. Ако преди са се предпочитали повече високоалкохолни напитки, то сега се поръчват по-леки и по-семпли питиета, които се приготвят лесно. „Вече се наблюдава много засилен интерес към премиалните марки, консуматорите имат по-високи изисквания и критерии към напитките, а „Стралджанска“ мускатова ракия се налага като предпочитана марка сред хората, за които консумацията е въпрос на удоволствие“, допълва колегата му Николай.

Интересен факт, свързан с производството на „Стралджанска“ е, че „Вила Ямбол“ е една от малкото изби със собствено звено за производство на бъчви, където и до днес работи най-старият бъчвар в България бай Вълчо. За бъчвите за ракия, използва български дъб. Именно качествената дървесина обогатява и формира финалните нюанси в аромата и вкуса на „Стралджанска“, убедени са технолозите на избата.