Да измисляш любовните реплики е най-сериозното изпитание за сценаристите на "Стъклен дом".

Понякога се случва така, че диалог от 3-4 изречения се пише с часове, а свалки от рода на "Защо си сама тази вечер" са просто забранени и хвърлят в ужас режисьорите на сериала.

Такива са детайлите от кухнята на "Стъклен дом", чиято технология бТВ показа в неделя. "Нямаме любими герои. Това е забранено. Ако в един момент даден образ започне да ти изглежда по-атрактивен от всички останали, означава, че нещо не е наред", разкри Теодора Василева, която е главен сценарист. Методът, по който авторите на текста работят, е: първо се измисля концепцията на целия сезон, после историите на конкретните епизоди и чак накрая се творят диалозите.

"Проследяваме живота и емоциите на 15 човека, което е трудно. Понякога си позволяваме да пренасяме личните си чувства в сериала", споделиха също от екипа на сценаристите. Маркер за качеството на сериала освен рейтингите бил и живият контакт с хората. Невяна Горанова, една от пишещите, сподели, че редовно се вслушвала в мнението на таксиметровия шофьор, който я возил сутрин до работа. Сценаристите имат и специален координатор, който бди над изключително дребни детайли - например дали един герой пие кафе, какви са му навиците, какво е казал и как се е държал до момента. Целта е да се избегнат абсурдни ситуации и алогизми.
Репетициите започват в 8 часа сутринта. Ранното ставане мъчи здраво младите в сериала - Луиза Григорова и Бойко Кръстанов се оплакаха, че не си доспиват и напоследък са се роботизирали заради графика.

Гримьорите и стилистите в сериала имат и функция на психотерапевти. "Първата среща на актьорите през деня е с нас. Ние трябва да го вкараме в образ, да го въведем в работата, да го подготвим психологически", обясни главният гримьор на "Стъклен дом" Красимир Михайлов. Понякога актьорите се жегвали обаче от избора на облекло на стилистите. "Това моята героиня не би го носила", спорели жените в сериала. Задължителна част в избора на облекло е всяка една дреха да е съобразена с характера на героя и социалния му статус. Така тоалетите на Боряна и Елена почти не се повтаряли, докато Ставреви ползвали сравнително беден гардероб.

Обикновено се снима на 6 различни места дневно, и то с чудо на техниката - камерата "Ари", която е ползвал оскаровият носител "Беднякът милионер", както и дивият екшън на Гай Ричи "Рокендрола". "Ари" изисквала цял екипаж - един човек прави фокуса, друг записва, трети сменя обектива. "Филмът се снима по стандартите за игрална лента, не за сериал", разкри продуцентът Димитър Митовски.

"За 4-5 дни правим материал колкото за един телевизионен филм. Обикновено за това трябват шест седмици, натоварването е голямо, но се справяме", коментира другият продуцент на сериала Димитър Гочев. От бТВ в продължение на 4 години проучвали пазара и нагласите на аудиторията, докато се осмелят да пуснат "Стъклен дом".