Какво всъщност е да работиш в бутик на марката? Това е въпросът, на който искаме да ви отговорим днес. Всичко около Victoria’s Secret е толкова бляскаво, дори въздуха. Можете да доловите емблематичния аромат на Bombshell, докато само минавате покрай бутик на марката. Затъмненото осветление със стратегически прожектори, хвърлящи светлина върху манекените, които показват най-новите сетове от ефирно бельо, придава на магазина луксозна и секси атмосфера. Кой не би искал да работи на подобно място?

Но дали наистина е толкова звездно, колкото ни се струва? Време е да разберем това от личната изповед на бивш служител: "От ученичка си мечтаех да започна работа именно там. Исках да се изявявам като личен консултант и да помагам на жените да се чувстват красиви и уверени в бельото си. Когато навърших 19 години, реших да подам молба за работа. Преди да се усетя, бях облечена в черно, „украсена“ със слушалки и помагах на жените да изберат подходящия сутиен, който да отговоря на техните нужди.

И от този ден започна стресът... Постоянен натиск за постигане на определен таргет в продажбите Натискът на всички търговски консултанти да постигнат таргета си за продажби е огромен. По същество сигурността на тяхната работа зависи от това. Служителите на Victoria’s Secret живеят с мисълта за 4 основни букви SPAH или „Продажби на час“. Този таргет се задава от компанията. В магазина, в който работех, трябваше да продавам средно стоки на стойност 300 долара на всеки работен час.

Ако работех на петчасова смяна този ден, очакванията от мен бяха да имам продажби за $ 1500 под моето име. В случай че два месеца подред не успеете да постигнете своя SPAH, ще бъдете уволнен. Това се случи с мен шест месеца по-късно. Ако бях успял да покривам таргета си, щях да работя там много по-дълго. Тъй като SPAH-таргетът бе поставен толкова високо, а трафикът на хора често бе нисък, а и при наличието на твърде много асистенти, работещи наведнъж, някои момичета крадяха продажбите на другите. Това беше най-разочароващата част от работата там.

Много често касиерите, които бяха в по-близки отношения с някои консултанти, записваха продажбите на името на своя приятел, вместо на този, който трябва. Това бе най-обезсърчаващото. Чувствах, че всеки ден трябва буквално да участвам в корида. Успяват ли допълнителните бонуси да компенсират стреса? В момента, в който нов сътрудник по продажбите завърши периода си на обучение, същият получава един парфюм в стандартен размер, един спортен сутиен, един стандартен сутиен и десет бикини безплатно. Сътрудниците по продажбите могат да използват 30% отстъпка за всички стоки на редовни цени и да ползват едномесечен гратисен период.

Всеки път, когато излезе нова колекция, ние или получаваме безплатен артикул, или можем да закупим артикул на щедро намалена цена. Например, плащаме само 15–20 долара за сутиен, който струва близо 50 долара. По този начин мениджърите ни насърчават да имаме опит от първа ръка, мнения и познания за продуктите, за да помагаме по-добре на клиентите да направят своя избор. Имало е дни, в които цялата ми смяна минава само в подреждане и сгъване на бельо. И да, независимо от това, трябва да постигнеш своя SPAH-таргет, докато изпълняваш тази задача.

Следващия път, когато влезете във Victoria's Secret, забележете, че всички сутиени трябва да са в последователността ROYGBIV, което означава, че сутиените са подредени от светлорозово, розово, червено, оранжево, жълто, зелено, синьо, лилаво и след това се преминава към черно, телесен цвят и бяло. Тук е моментът да си призная, че гардеробът ми все още е организиран в ROYGBIV последователност!

Не издухвайте целия си бюджет в първия ден от сезонната разпродажба Има кошове със стотици сутиени, които не можете да видите в отделенията под масите и в складовото помещение. Върнете се след няколко дни. Винаги се изнасят нови неща.