Как Европа може да защити лидерската си позиция в световната икономика

14 февруари 2017 | 16:53
Прочетена
725
 

Световната икономика става все по-децентрализирана и само тези, които се адаптират най-добре ще могат да оцелеят в условията на новия икономически ред.

През следващото десетилетие светът ще трябва да се справи с проблеми, като автоматизацията на производството и промените в пазара на труда, които тя ще донесе, покачването на киберпрестъпността, пренаселването на планетата и застаряването на населението в развитите икономики.

За последните 12 години делът на Европейския съюз от световния брутен вътрешен продукт е сладнал от 32% до едва 23 на сто. Основните причини за това е аутсорсването на производствата в чужбина и по-добрите позиции на държави, като Китай и Индия, за справяне с ефектите от световната икономическа криза.

Но ЕС все още разполага с необходимите инструменти, за да остане лидер на цивилизования свят и да бъде двигател на новата дигитална икономика. Стига да започне да използва пълния потенциал а своите страни-членки по най-добрия възможен начин, като в същото време опита да извлече максимума от човешкия им капитал. Това може да се случи чрез интелигентна специализация и споделени ценности и визия за общото бъдеще.



Преди две години еврокомисарят за дигитална икономика Андрус Ансип прогнозира, че Европа може да постигне 10% растеж на електронната търговия, стига да успее да изгради единен дигитален пазар. Бившият премиер на Естония беше един от водещите гости по време на събитието на Webit, CEEDS, което се фокусира върху дигиталните перспективи за Централна и Източна Европа.

Идеята за единен дигитален пазар се превърна в една от основните мисии на Европейската комисия през следващите години. Реализирането ѝ може да даде тласък на икономиката в ЕС, чрез годишен растеж от €165 млрд., или 1.3% от БВП.

Тази година Webit продължава с мисията си да бъде домакин на политически дискусии на най-високо ниво за дигиталното бъдеще на континента. Срещата на върха за лидерство в дигиталната икономика (Digital Economy Leadership Summit) в рамките на тазгодишния Webit.Festival отново ще бъде платформа за представяне на най-добрите идеи за бъдещото развитие на европейската индустрия с фокус върху най-изоставащите региони.

Събитието ще се проведе на 25 и 26 април в София Тех Парк под патронажа на президента Румен Радев, кмета на София Йорданка Фандъкова и Европейската комисия.

Webit.Festival
ще събере някои от най-влиятелните политици и експерти, които оформят дневния ред на Световния икономически форум (WEF), като Томас Филибек и Мартина Ларкин, както и световния бранд директор на Havas Worldwide Джейсън Джеринович и генералния директор на Digital Europe Джон Хигинс.

Те ще споделят своята визия и опит в теми, като технологиите за автоматизация, променящият се баланс на обществения договор между правителства, работодатели и служители, как изкуствения интелект оформя профила на избирателите и какви са нещата, които Европа трябва да направи, за да запази лидерската си позиция под нарастващия натиск от вътрешни и външни събития.

Свързани новини

Галерии

Коментари

Добави коментар

Екипът на Hotnews.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Hot

Най-дебелата манекенка-гола и бременна

Бъдещата майка Ашли Греъм танцува цяла нощ на високи токчета

Джена показа големите бомби

Певицата е наясно с този бизнес и от какво значение е да имаш гърди

Секси дупара лъсна във „Фермата“

Ето коя риалити мадама показа секси форми

Виж още от Hot

Специален проект

Да оставим следи ІІІ

Новини

Лошото момиче на модата се върна

Кейт Мос моделства и на 45 години

Маскираният певец харчи хонорара в чужбина

Димо Алексиев пести от билети, пътува нискотарифно

Саня и Ники не се понасят

Не се засякоха дори на работа

Карамазов се завръща в „Откраднат живот“

Актьорът отново ще жонглира между медицинската сага и „Дяволското гърло

Лазерната епилация вманиачи мъжете

Най-новата технология за обезкосмяване Duetto MT Evo е вече у нас

Гаел Бонел Санчес пропуснал футболна кариера заради киното

"В България също мога да постигам успехи", смята продуцентът

Прогрес! Николета отиде на театър

Мога да ходя където си искам, сопна се плеймейтката

Фики аут от концерта на "Пайнер"

Галена се отказа да бойкотира

Жокера спечели $234 милиона за уикенд

Бюджетът на лентата е 55 милиона

Наум Шопов пъчи мускули

Актьорът хвърли в екстаз фенките си

Турски сериал тръгва срещу "Откраднат живот"

От 16 октомври bTV ще излъчва "Завинаги"

Антония Петрова с късно море

Миската и семейството й на плажа с топли дрехи

Жени Калканджиева се издига до евродепутат

Какво я събра с Васил Василев-Зуека?

Златка и Благо спретнаха бебешко парти

Отпразнуваха раждането на Благой-младши

Тв и Риалити

Малкото коте на Божинов аут от "Игри на волята"

Тази седмица шоуто напуснаха двама

Щатски диджей идва заради Мария Илиева

Кийт Томпсън ше пристигне от Ню Йорк заради концерт на певицата ни

Виж още от Тв и Риалити

Издънки

Галин едва говори заради силиконовите джуки

Всяка втора негова дума не се разбира

Златка гони Благо по кръчмите

Загърби майчинството

Ани Владимирова срина рейтинга на бТВ

„Истински истории”, което замести "Шоуто на Слави" се оказа провал

Виж още от Издънки

Култура

Почина Милчо Левиев

Джаз музикантът живя последните си години в Солун

Историята на Арета Франклин оживява на екран

Синтия Ериво ще играе соул кралицата

The Chemical Brothers пуснаха "химическо" оръжие в Арена Армеец

Два часа феновете тестваха устойчивостта на земетръс на залата

Виж още от Култура

Fashionista

Лошото момиче на модата се върна

Кейт Мос моделства и на 45 години

Никол Шерцингер по-шеметна от всякога

Блясъкът й за пореден път доказа защо хората я определят за звезда

Рита Ора в шеметна модна сесия

Томас Сабо избра певицата за лице на новата му колекция

Виж още от Fashionista
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.