Момчетата от най-обичаната банда в съвременния бг рок – JEREMY?, и поп идолът Любо Киров ще бъдат посланици на образoвателния проект „В час по интелектуална собственост“. В началния си етап кампанията на Българска асоциация на музикалните продуценти (БАМП) ще обхване училищата по изкуствата към Министерство на културата в София. Първата си среща с бъдещите творци на България Jeremy? ще направят Музикалното училище на 5 март, а на 26 март Любо Киров ще сподели защо е важно да сме в час с правата си пред възпитаниците на Училището по изящни изкуства.

В същността си Часът по интелектуална собственост ще бъде комбинация от забавно информационно видео и образователна дискусия с любими артисти. Модератор на срещите ще бъде Станислава Армутлиева, която освен успешен музикален продуцент е и председател на Управителния съвет на БАМП. В разговора с учениците Любо Киров, фронтменът на JEREMY? Ерсин Мустафов и китаристът на бандата Ташо Колев ще споделят както лични истории около създаването на най-големите си хитове, така и позицията си за защитата на авторското и сродните му права.

Основната цел на „В час по интелектуална собственост“ е да събуди любопитство към нова култура на потребление на творчески продукти сред младите хора. Защо е важно да гледаме на изкуството като на достойна професия, а не като на хоби? Колко време и средства се инвестират в една идея, за да може тя да се развие до песен със самостоятелен живот в медиите? Кое е по-скъпо- билет за кино, или достъп до цялата музика на света с платен месечен абонамент за Spotify? Това са само част от въпросите, чиито отговори ще дадат участниците в кампанията.

„Българите растат със схващането, че правото на твореца да се разпорежда със своето произведение и да печели от него е каприз. И това отношение е на всяко едно ниво - в семейството, в училището, в бизнеса, в държавните органи, в политиката.“, споделя изпълнителния директор на БАМП Ина Килева. „Вярваме, че промяната в ценностната система на обществото е процес, който минава през образованието. Решихме да дадем своя малък принос в този процес като работим с училищата по изкуствата. Благодарим за безрезервната подкрепа на Министерство на културата и на ПРОФОН, дружеството партньор в проекта.“, добавя Килева.
Във вторият си етап кампанията „В час по интелектуална собственост“ ще обхване още три училища по изкуствата на територията на София и музикалните училища в страната, а дългосрочната визия на БАМП е комуникация с МОН и развитие на проекта към учениците от цялата образователна система.