Най-големият празник на виното в Южна България събра над 10 000 души в центъра на Ямбол

18 февруари 2019 | 15:16
Прочетена
1112
 

Най-старата изба в Южна България „Вила Ямбол“ отпразнува професионалния празник на лозарите и винарите и представи традициите и обичаите на региона с уникално тържество, посветено на виното. За четвърта поредна година избата превръща повода в целодневен фест. Основен акцент в програмата е богатото наследство на ямболския регион в правенето на вино. Избата почерпи с над 3000 литра от най-добрите си напитки от бъчви и още 250 вина-световни медалисти. Празникът се превърна в традиция в културния календар на града и прелюдия към започващия на 28 февруари Международен маскараден фестивал „Кукерландия – Ямбол 2019“, който тази година чества своя 20-годишен юбилей. По мнението на фолклористи и етнографи корените на кукерските игри се свързват с древните езически обичаи на траките и тогавашните Дионисиеви празници.


Тази година събитието включваше музикални изпълнения на народни песни и кулинарно шоу, водено от Ути Бъчваров. Емблематичната ямболска певица Славка Калчева успя да вдигне на дълго и цветно хоро́ присъстващите, а кукерската група при Младежки дом „Георги Братанов“ – Ямбол представи маскарадни ритуали, с които се слага край на зимата. „Хубавата храна и качественото вино са двете най-важни съставки за празника на българина. Затова и неотменно те вървят заедно“, коментира Ути по време на готвенето. От избата отвориха близо 250 бутилки вино и разляха още 3000 литра от бъчви специално за празника.


„Нашата компания с достойнство и чест защитава традициите на региона и богатото му наследство вече близо 100 години. Вярваме, че именно те са в основата на успеха ни в България и по света. Горди сме, че с вината, които правим, „Вила Ямбол“ се е превърнала в реклама за нашия град и регион. Щастливи сме, че компанията разнася славата по света, както на своите продукти, така и на Ямбол и България.“, коментира при откриването на Празника на виното изпълнителният директор на „Вила Ямбол“ Красимир Аврамов.


Особеностите на тероара, традициите и богатото наследство на региона в правенето на вино са вдъхновение за екипа на родния производител, който е сред най-големите на национално ниво. Неслучайно eдноименната марка на “Вила Ямбол“ Kabile носи името на античния тракийски град в знак на почит към традициите на региона като винопроизводител. Затова на етикета на бутилките е изобразена именно богинята-майка Кибела - закрилница на земите и лозята, първородна сила зад всяко вино и където легендата разказва, че още траките са правели вино.


Избата вече е готова с три нови тероарни вина, които представят богатата комбинация от климатични и географски особености на региона и оставят своя уникален отпечатък върху стила на виното. Очаква се те да бъдат в най-високия ценови клас. Тероарът е ключова характеристика за високия клас вина. Представлява комбинацията от почвите и климатът, които определят специфичния вкус и узряването на гроздето в определен район, микрорайон или отделен парцел. Установено е, че при висококачествените вина спецификите на тероара доминират над характеристиките на сорта.

Автор / Източник:

HotNews.bg

Свързани новини

Коментари

Добави коментар

Екипът на Hotnews.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Hot

Нора Недкова свали дрехите

Плеймейтката остана само по хавлия

Галена се надупи

Буря в инстаграм след провокативното фото

Мис България се пусна по бански

Чушева явно се опитва да привлече внимание към тялото си след скандала с лицето

Виж още от Hot

Специален проект

Да оставим следи ІІІ

Новини

Плеймейтка счупи тъпомера-раздава агнета за Коледа

Михаела Тодорова реши с необичайния подарък да помага на бедните

Поли Генова загубила девствеността на 24

Певицата била замесена в лесбо афера

Марешка: Радвам се, че катастрофирах

Плеймейтката си извадила много поуки

Синът на Годжи се задоми

Волен и Елена Дорошенко мислят вече за деца

Мария Игнатова в безизходица

Екс-водещата се върна към манекенството

Слави Трифонов прилапа новата Мис България

Радинела Чушева стана част от скечовете на шоумена

Почернената племенница на Гала се прибра в България

Преди година Мария загуби брат си, убит от полицай

Ето го гаджето на Михаела Филева

Певицата най-после показа любимия си

Юлиан Вергов се върна при съпругата си

Двамата пак живеят заедно от три мисеца

Рапърът 100 Кила заби секретарка

Ето я мистериозната половинка на хип-хоп звездата

Елен Колева продава парфюми

Актрисата стана онлайн търговец

Светлана Гущерова пропуши

Плеймейтката се глези в механата си

Наум Шопов гушна дъщеря си

Ето какво име избраха с Теа за наследницата им

Дарина Павлова се сгоди

Бизнесдамата се готви за сватба с италиански актьор

Тв и Риалити

Издънки

Марешка: Радвам се, че катастрофирах

Плеймейтката си извадила много поуки

Плеймейтка пак ухажва Христо Сираков

Жанета Осипова с армаган към бизнесмена

Анн-Джи изплаши съседи с калашник

Полицаи осуетиха новата й фотосесия

Виж още от Издънки

Култура

Български филм оглави класацията на Google

"Доза щастие" продължава да преследва рекорди

Вихра Петрова стана художник

Бившата на Иван Христов в ново амплоа

Обявиха номинациите за "Златен глобус"

Драмата "Брачна история" води по брой номинации

Виж още от Култура

Fashionista

ДА или НЕ? Гришо сложи розов пуловер

Спортистът ни блесна на ревю на Dior

Армани кавалерства на Джулия Робъртс

В Лондон бяха раздадени британските модни награди

Формула 1 пуска свои парфюми

колекцията излиза през март догодина

Виж още от Fashionista
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.