Париж върна епохата на барока, заключиха модните спецове, след като изгледаха първите дефилета от Седмицата на висшата мода, която започна на 24 януари и завърши завчера, пище "Монитор".

Силно преувеличените форми и изобилните детайли, създаващи величествен и драматичен вид, бе заимствал от архитектурата главният дизайнер на Givenchy Рикардо Тиши.

При него ексклузивният свят на висшата мода се откъсна още повече от действителността с капсулована колекция от рокли от тюл, покрити изцяло с перли, пайети, мъниста и щраусови пера.

Натрупвайки детайл върху детайл, в продължение на почти 4000 часа шивачите му бяха създали почти сюрреалистични барокови шедьоври.



За втори пореден сезон Givenchy показаха колекцията си висша мода с двудневна презентация, а не с ревю. Според слуховете това е мярка за икономии, но според пресофиса им форматът цели журналистите и потенциалните клиенти да могат спокойно да разгледат дрехите, чиито детайли биха се загубили в суматохата на едно дефиле. Оттам изтъкнали също, че колекцията е най-скъпата в историята на модната къща, като цената на един тоалет достига шестцифрена сума.

На ексцентричния си стил не изневери и Джон Галиано, който излезе да посрещне овациите, преоблечен като тореадор. Работата му за Christian Dior и тази година издигна дефилето до висотите на театъра и пантомимата.

Немският му колега Карл Лагерфелд призна, че се е вдъхновил от нашумялата тв звезда Блейк Лайвли, позната на българските зрители от сериала „Клюкарката”. От пролетно-лятната му колекция за Chanel струеше младежка дързост - изтънчени жакети, избродирани на ръка с мъниста, комбинирани с прилепнали дънки и равни обувки.