Най-младата у нас музикална и мултимедийна компания - Flashmedia беше закрита, предстоят й процедури по несъстоятелност и ликвидация.

Недостатъчна комуникация между акционерите и лош бизнес климат са основните причини за разпад на дружеството. Това съобщават от компанията в писмо до медиите. Според нейният изпълнителен директор Атанас Лозанов причината е в невъзможността за успех в един силно монополизиран и некоректен бизнес сектор, нелоялната конкуренция, негласни и нерегламентирани правила и порочни практики.

Flashmedia JSC беше създадена в началото на февруари 2013 г. като част от най-голямата ИТ компания с български капитал - Сирма Груп Холдинг АД по концепция на продуцента Атанас Лозанов и маркетинг експерта Калин Стоев.

Flashmedia има зад гърба си над 15 музикални видео клипа, продуцирани песни на български артисти, сред които DJ Diass, Donna, Маги Джанаварова, Поли Генова, Pavell & Venci Venc', Voice of Boys, Dess, Alek Sandar, Любен Христов, редица социално-отговорни и комуникационни събития и държеше добри позиции в бранша. Въпреки перспективите пред един нов играч в този сектор, създателите на компанията решиха да се разделят.

Компанията имаше успешно партньорство с водещия музикален лейбъл – Вирджиния Рекърдс, а сред най-големите успехи на Flashmedia на музикалния пазар са проектите «Ще живеем вечно” на Donna ft. Pavell &Venci Venc’, , "You and Me" на Alek Sandar ft. Dess, “Сега или Никога” на Voice of Boys ft. Поли Генова и “Fade Away” на Donna, който дори се завъртя в ефира на МТВ Бразилия.

„За една година продуцентска дейност, младата компания, се оказва, че е инвестирала над 200 000 лева в българската музика, но възвращаемостта е почти нулева”, споделят разочаровани служители на дружеството.

Постоянните пререкания между инвеститорите и акционерите и неразбирането на същината на шоубизнеса са крайпътните камъни, които преобръщат колата на бизнес модела, който Flashmedia се бореше да постигне и донякъде успяваше.

Това обстоятелство, заедно с неизпълнение на ангажименти и позиционирани предварително цели от всички акционери в дружеството довеждат компанията до ръба на фалита неколкократно.

Дружеството има своя техническа и офис база и опит в реализацията на поръчки за аудиовизуални продукти и дигитален маркетинг, но въпреки това не успя да се наложи в сроковете, поставени в началото на нейния старт.