Всеоцеляващият човек, разпънат между плътта и духа, е доминантното вълнение в спектакъла на Диана Добрева „Декамерон“, чиято премиера бе преди вечер на сцената на „Българска армия“.

Изящното зрелище, в което майсторката на „Медея“ и „Казанова“ въвлича публиката, е заложило на 6 от стоте новели в ренесансовия сатирикон на Бокачо, разказващ за похот и страст, фалшив морал и автентични чувства.

Неколцина млади мъже и жени играят своя „театър в театъра“, за да прогонят страха от вършеещата из Флоренция чума.

В техните персонажи колоритно се превъплъщават Анастасия Ингилизова, Иван Радоев, Георги Къркеланов, Нети Добрева, Гергана Данданова, Екатерина Стоянова, Милен Миланов, Мимоза Базова.

В разюзданите им истории оживяват познати герои: от глухонемия градинар, попаднал в женски манастир, до лукавия монах, прилъгал наивна поклонничка с обещанието да вкара своя дявол в нейния пъкъл...

След 5-те шеметни комедийни сцени настроението драстично се променя.

Ако поради липса на време 2 от епизодите в плана на режисьорката не бяха отпаднали, за което можем само да съжаляваме, преходът от буйно веселие към тежка драма навярно би бил по-плавен.

На трагичната любов на Изабета и Лоренцо е отредена ролята на емоционална поанта в спектакъла.

С тази новела красивата Радина Кърджилова символично е въведена в трупата и тържествено ръкоположена за нейна нова звезда.

Партнира й изразителният Веселин Анчев, а от стените на декора всевиждащите очи на Мона Лиза наблюдават жестоката разправа с тяхната обич. Миниатюрата е сякаш ранна чернова за „Ромео и Жулиета“, а на Радина скоро й предстои да изиграе и влюбената от Верона...

„Декамерон“ на Диана Добрева е същинско пиршество и за духа, и за сетивата. В него има всичко от арсенала на Мелпомена: хореографски, пантомими, дори оперни етюди (Нети, кой друг?!), театър на сенките, стилизирани еротични ритуали, имитация на екзотични езици.

Великолепната музика е на Петя Диманова, сценографията и костюмите, въздействащи като ренесансови фрески - на Нина Пашова, хореографията - на Татяна Соколова. Тези компоненти високо надскачат функциите на украса - от тях е изтъкана цялата плът на представлението.