Радина Кърджилова прилича на кристална фея, която сякаш ще се пречупи от първия повей на вятъра в „Стъклената менажерия” от Тенеси Уилямс.

Премиерата на спектакъла мина на сцената на „Сфумато”. Нейната героиня Лора живее в свой измислен свят, в който кончетата от стъкло са най-добрите й приятели.

Единствено със стъклената менажерия, която грижливо пази в кутия, тя споделя съкровените си мисли и мечтите си.

Спомените й са затворени между кориците на стар, овехтял училищен албум. Доста тъжна пиеса, която става символ на невъзможността на хората да се приспособят към жестокия свят на парите, към безработицата и борбата за оцеляване по време на Голямата депресия в Америка. Много актуално, нали?!

„Стъклената менажерия” е съвместен проект на театралната работилница с Пазарджишкия театър, който идва с година закъснение, откакто светът отбеляза век от рождението на Тенеси Уилямс. Но по-добре късно, отколкото никога, още повече

„Стъклената менажерия” и „Трамвай желание” не се поставят често у нас.

Младият режисьор Григор Антонов е поверил карето от роли на двама опитни и на две изгряващи звезди. Специално наблягаме на думата „младия”, защото изненадващо постановката е решена изцяло в класически ключ – както играта на актьорите, така и костюмите и сценографията.

Сцената е обвита в полумрак, защото пиесата е написана като спомен... от потъването на старо аристократично семейство. Не случайно се смята, че Тенеси Уилямс описва неволите на собствената си фамилия.

Така вниманието на зрителя е съсредоточено изцяло върху играта на актьорите, без никакви отклоняващи ефекти като ярки декори и костюми от 20-те или модерния стил от 50-те години, каквито сме виждали в други спектакли.

Много убедителна е Росица Александрова като свръхамбициозната майка Аманда, която желае на всяка цена да види децата си по-добре реализирани от нея. Доста умело актрисата играе на ръба на тиранията и любовта към сина си Том (Тодор Кайков) и дъщеря си Лора (Радина Кърджилова).

Актрисата прави запомняща се роля и показва върхова форма, както я знаем от постановките на Пазарджишкия театър. Любопитно е, че преди години тя е играла ролята на Лора. Всички останали актьори се стремят да й бъдат равностойни партньори и най-вече Тодор Кайков.

Това е успешен дебют на Тони Минасян, познат като Роки от „Седем часа разлика”, на софийска сцена. Двамата с Радина Кърджилова градят впечатляващ дует като Джим и Лора, които се срещат за кратко, за да се разделят завинаги.