Румънеца и Енчев: Отвратени сме от музикалния бизнес

15 декември 2016 | 13:47
Прочетена
2087
 

Популярният рап дует Румънеца и Енчев е създаден през 1996 г. в Добрич от Адриан (Румънеца) Рачев и Георги Енчев. Техният дебют на сцена е на фестивала конкурс „Сарандев `99“, Добрич, с песента „Мене не ме познаваш“, където печелят трета награда за млади таланти.

На „Златният Орфей“ отново печелят трета награда. Друг голям техен хит е „Пипни ме тук“. Това е единственото парче, което 7 поредни седмици се задържа на първо място в най-престижната класация за БГ музика – Форте Топ 50. Не след дълго Румънеца и Енчев записват и дебютния си едноименен албум. През 2003 година издават втория, а две години по-късно пускат на пазара Giliai, която е с индийски фолклорни елементи.

С тази песен те пробиват в МТV, но с нов псевдоним – EaSTar (East star – Източна звезда). Дуото е и специален гост в едно от турнетата на Слави Трифонов. През 2006-а излиза и третият албум „Етно“. Рапърите се самоиздават чрез продуцентската си компания „Селект мюзик“. Миналата година Георги Енчев стана отново мъжки баща. Съпругата му Цвети роди третия им син. Румънеца все още не е обвързан сериозно. В момента двамата са се посветил на организирането на фестивали с много ядене, пиене и готина музика.

– Разкажете за предстоящия фестивал „София Мези“, който организирате. Какво ще се случи на него?

Румънеца: Ще се случи невижданото! За всеки изминал фестивал гледаме да надграждаме. Искаме да покажем все нови и готини неща, да ставаме все по-добри и хората да са доволни. В крайна сметка, ако не се доказваме постоянно, падаме в очите им. Ако е обратното, те започват да те харесват още повече, а за нас това е важно. Фестивалът „София Мези“ ще се проведе от 22 до 29 декември пред паметника на Съветската армия.

– Какво ще бъде новото и невижданото досега?

Енчев: Концепцията на фестивала е много проста – ние предлагаме всички любими неща на хората. За възрастните ще има греяно вино, за децата – забавления и лакомства, и всичко това на фона на готина музика. Революционното при нас е, че се интересуваме от това, какво хората обичат. Фестивалът не е високомерен и не им казва какво трябва да обичат, а се интересува от техните предпочитания. В момента преговаряме с мениджърите на Рудолф и Винсент, два от елените на Дядо Коледа – трудни са, защото са ангажирани по това време на годината, но се надяваме да стигнем до сделка и да ги видим на живо (смее се). Ще наблегнем на музикалната програма, която включва няколко световни имена – абсолютно безплатно всички софиянци ще могат да се срещнат с Nana, „C-block“, Кеба и „Трубачи Цариброд“ от Сърбия, Йорданис Агапитос и Ная от Гърция. Поканили сме Гъмзата, Милена ще бъде с целия си бенд, „Сигнал“ и „Хоризонт“ също ще зарадват феновете.



– Фестивалът има и благотворителна кауза. Разкажете повече за нея.

Е.: Всеки фестивал, който организираме, има такава кауза. Сега мислим да направим много мащабно дарение за всички бездомни хора в София, като ги нахраним. Освен това ще се опитаме децата от поне 10 заведения за лишени от родителска грижа да имат един прекрасен ден. Повечето хора на Коледа им изсипват една торба с вафли или някаква друга храна, и нищо повече. Ние искаме да им подарим един ден, изпълнен с много емоции. Идеята ни е всяко дете от такова заведение да бъде разходено из феста, качено на всички атракции, да види елените, да хапне и да получи подарък от нас.

Р.: Ще имаме и кампания за хора с репродуктивни проблеми – събираме пари за инвитро. Напълно наясно сме, че няма да съберем кой знае какви средства, но целта на кампаниите е да дадем гласност и хората да разберат за истинските проблеми.



– Освен фестивала, какво ново се случва около вас?


Е.: Предстои да отворим суши ресторант, детски център, голям бар, английски бургер в Банско. В музикален план правим доста концерти и често ни канят по сватби. Ходим на места, където ценят добрата музика. Може би ние сме едни от най-канените български изпълнители на сватби. Имаме специално шоу. Иначе подготвяме нови неща, но още не му е времето да говорим за това. Трябва да признаем, че музикалният бизнес в България много се изврати. Тотално сме разочаровани от този бранш.

Р.: В България няма музикален бизнес. Някой пуска някакви песни и нищо не се случва.

Е.: Всяка нова песен е мняу, мняу… Колкото повече си извърташ устата с американско произношение, толкова си по-вървежен. Просто такъв смях е станало всичко, че ние не виждаме смисъл да участваме в тази вълна.

Р.: Ще стоим в опозиция (смее се).

– Защо се стигна дотук? Музикалните критици ли са виновни?


Р.: А, не, музикални критици няма, откакто сме група. Има петима програмни директори и те определят нещата. Щом на тях им се слуша това, това пускат. Ние нямаме нищо против музиката в България.

Е.: Има и готини работи, но в момента е голяма плява. Никога не е било толкова смехотворно това, което се произвежда като музика, с малки изключения.



– Казахте, че вече не продуцирате млади таланти, но кажете все пак с какви амбиции идваха те при вас?


Р.: Не, не, грешиш, думата не е амбиции, а претенции. Те идваха с големи претенции – „Ние сме звезди. Имаме песен с 20 000 гледания“. Това не е амбиция, а претенция.

Е.: Реално погледнато, в България има един-единствен продуцент, който държи цялата власт, и той я използва доста умело и неговите артисти се въртят. Младите и независими продуценти знаеш ли защо не могат да просъществуват? Защото не могат да „уредят“ на артистите си ротация по медиите и съответно излизат некадърници спрямо тези, които могат да уредят. Но продуцентството е съвсем различно нещо от уреждането на ротации. Ще мине време, ще се направи един по-сериозен разбор и се надявам да разберат всичките тези фундаментални тъпотии, които се случиха на музикалния пазар.

Източник: "Жълт Труд"

Свързани новини

Галерии

Коментари

Добави коментар

Екипът на Hotnews.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Hot

Златка остана само по гащи

Димитрова позира за известна марка

Мариана от "Фермата" се съблече в Маями

Риалити фурията изпоти социалната мрежа

Виж още от Hot

Специален проект

Да оставим следи ІІІ

Новини

Галка от "Каризма" се върна у нас

Певицата от години живее във Великобритания

Стефан се върна в „На кафе”

Рекламира меда, който произвежда

Hotnews.bg разкри гаджето на Мария Силвестър

Михаил Пенев е със 17 години по-млад от водещата

Светлана Гущерова в "Пирогов"

Моделката чака търпеливо пред кабинет в спешното

Мария Игнатова иска обяснение от Рачков

Бившата водеща страда за миналото

Сузанита се сгоди

Кучката е влюбена, написа 17-годишната щерка на Орхан Мурад

Жената на Борис Дали проговори за раздялата им

"Не се вписвам в живота му", твърди екс-половинката му Лили

Мария Силвестър заведе младока на топло

Водещата продължава да не разкрива името му

Джулката направила бебето на Бали

Риалити героинята пръсна 10 бона за ремонт на апартамента си

Димитър от "Фермата" с тайна сватба

Тържеството събра едва 10 души

Само в Hotnews.bg! Димитър Рачков строи път вдън горите тилилейски

Актьорът закупил имот, ще вдига къща в махала край Елена

Ирен Кривошиева: Бях с Ламбо от амбиция

Синът й Владимир наследи цялото богатство на Стефан Данаилов

Само на Емилия й пука за Камелия

Жената на Жрож Башур бе единствената пайнерка, честитила на колежката си

Мариана Попова: Няма да се върна в София

Певицата щастлива в Плевен

Палатът на Коцето със 7 тоалетни

Къщата издържана в черно и бяло, има собствена сауна

Тв и Риалити

Рокери отвлякоха участниците в "Черешката на тортата"

Весо Плачков инициатор на случилото се

Гала разкри най-големият си страх

Мариян Вълев я провокира с история за счупен зъб

Виж още от Тв и Риалити

Издънки

Мис Силикон атакува "Откраднат живот"

Боряна Миткова с първа роля

Галка от "Каризма" изплати част от борчовете

Внесе 1500 лв. към "Софийска вода", но дължи още над 40 000 евро

Виж още от Издънки

Култура

4Magic с международен пробив

Английската версия на "Вселена" тръгва в Турция, Гърция, Румъния, Полша и Русия

Мариана Попова взима хляба на Плачков

Певицата с напъни да става актриса в постановка на мъжа си

Рики Мартин с музикална изповед

Латиното тръгва и на турне

Виж още от Култура

Fashionista

Корсети и моряшки тениски за сбогом от Жан Пол Готие

Последното му ревю мина при огромен интерес

Дантела и много блясък в колекцията на Дидо

Дизайнерът с пищно ревю на колекцията си Prom 2020

Виж още от Fashionista
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.