Севда Шишманова: Ще разбием имиджа на скучна телевизия

06 декември 2010 | 13:14
Прочетена
2761
 

Пълна промяна в БНТ1 започва от понеделник.

На Никулден обществената телевизия стартира с нова програмна схема. Как БНТ1 ще мери сили с комерсиалните частни телевизии? Защо й е на обществената медия висок рейтинг? И как ще намери баланса между публицистика, документалистика и "сапунка" в праймтайма? Отговорите дава програмният директор на БНТ1 журналистката Севда Шишманова.

- От понеделник БНТ тръгва с нова програмна схема. С какво ще изненадате зрителите?

- С това, че една обществена телевизия може да бъде интересна. Да си позволи и радикални програмни ходове, рискувайки да получи упрек, че влиза в подхода на частните телевизии, програмирайки комерсиален сериал в праймтайма си например. Правим го в комбинация с това да върнем в най-гледаното време авторитетната публицистика и документалистика.

Това, което целим, е по-висок рейтинг за програмата на медията като цяло. Защото само ако е гледана, БНТ може да изпълнява и обществения си ангажимент към зрителя. Новата програмна схема вече стартира с "Екип 5" тази седмица. Започваме с проект, който връща публицистиката в праймтайма. Той е позициониран директно срещу новините на двете големи конкурентни частни телевизии и е първият коментар на актуалните събития от изминалия ден. БНТ е водещата телевизия в налагане на стандарт на публицистика и дискусията. И това е нещо, на което със самочувствие може да заложим. Журналистите от "Екип 5" са имена, чиято професионална биография е създадена от БНТ. И завръщането им в ефира в подобен формат дава възможност на аудиторията да си припомни каква е силата на персонифицираната журналистика. Освен това форматът има потенциал да стане интерактивен. Той ще продължава в интернет след приключването на ефира и към първото му подобно онлайн издание имаше впечатляващ интерес.

 

Това е стратегия, която ще развиваме с всичките си нови проекти, защото е начин да разширим своята аудитория. БНТ винаги се е определяла като традиционна, консервативна и скучна. Това е имидж, който много старателно й беше вменяван през последните 10 г. Стартът на частните телевизии имаше нужда от тази стратегия. И това може да се промени само ако БНТ стане силен конкурент. Пазарът е много динамичен. Много интензивно развитие на жанрове, нови формати и телевизия в интернет. Нашият екип работи ефективно по програмата само от два месеца, но знаем, че нямаме време и трябва да променим телевизията видимо като съдържание и визия. Ако искаме да остане на пазара. Да върнем персонификацията й като личности, да поемем рискове и влезем в нови територии - на комерсиалното и интерактивно съдържание. Обществената функция на телевизията може да бъде реализирана само през една интересна телевизия.

- Какви промени ще настъпят?

- Програмираме комбинация от два филмови слота в праймтайма. Световен хитов сериал и документалистика. Общото помежду им е много високото качество на съдържанието. Радикално изглежда позиционирането веднага след централните новини на сериал, който вероятно много от любителите на квалификацията по жанрове ще определят като сапунка. Но това всъщност е много качествена и скъпа телевизионна продукция. Сериалът се казва "Индия - любовна история" и ще се излъчва в понеделник, сряда и четвъртък след "По света и у нас". Това е бразилско-индийска продукция от 160 серии, която спечели най-престижната награда за телевизия "Еми" за 2009 г. Продукция на две от най-добрите индустрии в продуцирането на този жанр. Сериалът е различен от традиционните очаквания какво трябва да показва БНТ, но нагласите на аудиторията сочат, че зрителите биха гледали такъв филм два или три пъти седмично в праймтайм. БНТ има предимството да може да излъчва и качествена документалистика.

След сериала влиза слотът "Виж Би Би Си". Четири различни документални тв поредици, позиционирани от понеделник до четвъртък. Последователно - "Седемте епохи на рока", "Политическите убийства на ХХ век", "Възходът на парите" и "Възрастта на терора". Рок, заговори и атентати, пари и борси и тероризъм - в брандираната документалистика на най-добрата обществена телевизия в света. БНТ1 прави програмата си предвидима както за зрители, така и за рекламодатели, като програмира предаванията и продукцията си в слотове на база на предварителни проучвания на аудиторията.

Ще обновим изцяло и сутрешния си блок. Денят ще започва от 6,30 до 10 часа с два ясно обособени слота - политически и културен. Първият от 6,30 до 9 часа, а след това от 9 до 10 часа влиза най-широкият ежедневен културен пояс в момента в ефир. Слотовете имат нови рубрики, нова визуална концепция, декор и нови водещи. Андрей Захариев, който в политическия пояс ще си партнира с Жени Марчева, която идва при нас от Дарик радио, а във втория с Александра Гюзелева. Ще е успех, ако променим начина да разговаряме в ефир за нещата, които са важни в политиката и културата, ако реабилитираме дебата и дискусията, ако прибавим към нашата аудитория тези, които са онлайн.

Ще има специално външнополитическо издание. Ще разширим територията на информацията и разговорите за култура с онова, което се случва в Европа и света. С актуален материал, така че всеки, който днес пътува до Брюксел или Лондон, да знае какво се случва и може да избере от афиша там. Поканихме за наши модератори експерти и творци.

Стартира още един нов проект - поредицата "Малки истории", която ще се опита с камера да влезе в живота на хората, които винаги искаме да интегрираме, но по-често обричаме на сегрегация. Това са онези, за които казваме, че са в неравностойно положение, малцинствени групи или социално и психологически проблемни. Или просто забравени. И отношението към техните малки истории е знак колко голямо е всъщност едно общество. Проектът комбинира документалистика и дискусия в студиото. От понеделник до петък в 17 ч ще излъчваме 15-минутен документален слот, който ще проследява съдби и казуси. Линията ще завършва в събота с едночасово предаване, което да даде възможност проблемите да се развият и обсъждат в ефир. Водеща ще е Мартина Шопова. И в проекта са ангажирани режисьори документалисти, както и външни консултанти експерти, неправителствени организации и институции. БНТ стартира и нов слот с икономически новини в 22.30 часа.

- Говореше се, че ще правите политическо риалити.

- Вторият етап от промяната на програмната ни схема след февруари е свързан със старта на нови външни продукции и три големи формата.

Ще обявим позициите за външните продукции през следващата седмица. Две от тях са крос медия проекти за културата на младите и съвременния стил на живот. Начин да вкараме ново съдържание, което се подготвя от доказали се екипи в медиите. Освен това подобен тип проекти идват и с аудиторията на съответната медия. Ще обявим за външна реализация един известен световен формат и слот за късно вечерно шоу. Позициите, които обявяваме за външни продукции, имат за цел да разширят нашата аудитория и са насочени към таргет групите от 18 до 49 г.

Политическото риалити, което подготвяме за праймтайм, се казва "Обещанието". Стартираме и втори сезон на "Голямото четене", който ще бъде "Малкото голямо четене" - за детска литература и фентъзи.

- Готови ли сте вече с новогодишната програма?

- На 31 декември вечерта БНТ ще представи "Новогодишна приказка", специална продукция, която в импровизиран клуб-вариете ще срещне зрителите с актьори, изпълнители и хора, които са ни зареждали с настроение през годината и чийто талант сме аплодирали.

Водещи са Искра Ангелова и Владимир Люцканов. Концертът "Сцена под звездите" е с подчертано млад каст на изпълнители - ще пеят много от тези, които печелиха през годините "Мюзик айдъл". Специално е участието на Любо от "Те" в комбинация с "032" и група "Ахат".

Водещ ще бъде Камен Воденичаров. Ще има и две специални продукции на екипа на "Шоуто на Канала" ."Една коледна нощ в операта" е концерт спектакъл с участието на актьорите от шоуто и Васил Петров, Мария Илиева и Орлин Горанов. А на първи януари вечерта зрителите ще гледат продукцията "Назад-напред, напред-назад".

Празнични издания ще има и "В неделя с ...". Специално селектирана е филмовата програма. Спот от филми на Уди Алън - "Вики, Кристина, Барселона", "Каквото дойде", "Да разнищим Хари". Серия от музикални филми - "Фадо" на Карлос Саура, "Аз, Дон Жуан", "Музиката на Истанбул" на Фатих Акин, филмирания от Скорсезе концерт на "Ролинг Стоунс", "Шайн а Лайт" и "Бразилейриньо" - един феноменален филм за бразилската музика. Хитът сред лентите с коледно съдържание ще бъде "Наистина любов".

Коментари

Златка
10 декември 2010 | 22:08

МОЛЯ ВИ СВАЛЕТЕ ПРЕДАВАНЕТО "ЖЕНИТЕ" НА МАРТА ВАЧКОВА!!! МНОГО Е СКУЧНО И ТЪПО!

Рада
06 декември 2010 | 19:43

Аз съм от поколението, което е започнало да гледа първа и втора програма на телевизията.Бих искала Канал1 да е водеща телевизия. Специално Севда Шишманова я помня от репортажите й и ми е много скучна и флегматична.

D
06 декември 2010 | 15:32

bnt kolkoto i da e opluvana predavaniata i sa nai raznoobrazni ot 3te nacionali televizii

Добави коментар

Екипът на Hotnews.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Hot

Деси Цонева в скандал с дупета

Фенка я нападна, репортерката н Гала отговори подобаващо

61-годишната Мадона лъсна гола

"Всеки има патерица", написа звездата

Най-едрогърдата чалгарка изкушава на плажа

Юнона има най-скъпия силикон

Виж още от Hot

Специален проект

Да оставим следи ІІІ

Новини

Шеф Манчев люби 22-годишна

Новата му любов Ива може да му бъде дъщеря

Синът на Златка с Мерцедес

Плеймейтката го глези с играчки за 2 бона

Синът на ДесиСлава заби имотно гадже

Мария няма нищо общо с предишната тръпка на Майки

Вдовицата на Шарлопов в афера с шофьор

Бояна разцъфна от новата си любов

Калин Сърменов гушна внучка

Новороденото е няколко месеца по-малко от леля си

И Васил Найденов под карантина

Певецът отмени участията си

Галена: Всеки ден е различен с Covid-19

"Адско главоболие ме накара да се тествам", разкри певицата

Здравко от Биг Брадър: Станах общак, за да спася бюджета

Победителят в Биг Брадър планирал третото си дете

Преслава неразделна с Павел вече три години

Певицата се показа с любимия за първи път през 2017 година

Преслава не подкрепи болната Галена

Певицата обясни с какво лекува ковида

Гущерови правят яки пачки от нов бизнес

Идията за него се родила покрай карантината

Яна Маринова: Като дете нямах две стотинки за мекица

И до днес актрисата озверява, когато е гладна

Тони Димитрова бясна:Бившият се качи на главата ми

Певицата иронизира Ченов, без за споменава името му

Вижте бебето на Лора Караджова

Младата майка за първи път показа Матео

17-годишна убила майката на Петя Буюклиева

Естрадната фурия простила на виновната

Тв и Риалити

Алекс Сърчаджиева влиза в любим сериал?

Актрисата смени прическата

Свалиха предсрочно Цитиридис

Предаването трябваше да спре след седмица

Река вместо плаж в "Игри на волята"

Вижте новите локации в предаването

Виж още от Тв и Риалити

Издънки

Фенове недоволни от Гери-Никол

Почитателите й буквално са извън релси от недоволство

Ева Веселинова тежко скарана с колегите

Най-често се хапе с Андреа Банда Банда

Мариана Попова в поредна грозна разправия

Обиждат я на грозна и не можеща да пее

Виж още от Издънки

Култура

Карамазов в световния Топ 35

Актьорът се подвизава с ново амплоа

"Евровизия" все пак награди Виктория

Спечели награда за най-добра изпълнителка

Катето Евро и синът й със собствено шоу

Ще предават на брега на морето в Созопол

Виж още от Култура

Fashionista

Парижката седмица на модата с 14 виртуални ревюта на ден

Диор представи филм на режисьор, награден в Кан

Цеци и Ивайла се прибраха в България

Двете топманекенки се видях с най-близките

Лени Кравиц стана лице на Saint Lauren

В характерната за марката черно-бяла тематика, снимките вдъхват усещане за стил и сексапил

Виж още от Fashionista
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.