Български и световни хитове, любими на няколко поколения, ще звучат през деня в три последователни петъка на столичния булевард „Витоша”.

Акцията в градска среда започва на 1 ноември - Деня на народните будители, и е част от кампанията СИЛАТА НА МУЗИКАТА, организирана от ПРОФОН – най-представителната организация за колективно управление на сродни права в музиката в България, която представлява 90% от българския и световен музикален репертоар у нас.

СИЛАТА НА МУЗИКАТА е една различна кампания, която цели да демонстрира по атрактивен и интелигентен начин огромната роля на музиката в нашето ежедневие, бизнес и развлечение, като пряко следствие от това е спазването на законовите и етични правила при нейното ползване.

„Музиката превръща улиците и тротоарите в нещо повече от места, през които минаваме на път за някъде – обясняват организаторите на акцията. – Тя има силата коренно да променя  средата, отношението и мотивацията. Приемаме я за даденост и често  не осъзнаваме каква важна роля играе в ежедневието ни.“

Инициативата ще продължи три последователни петъка през ноември, като официалното й начало ще бъде дадено от г-жа Малина Едрева, председател на Комисията по култура към Столичния общински съвет, на пресконференция, която започва в 11:00 ч. в Деня на народните будители. Във връзка с кандидатурата на София за европейска столица на културата Столична община традиционно подкрепя различни модели и инициативи за трансформации на градската среда. В рамките на акцията СИЛАТА НА МУЗИКАТА гражданите ще бъдат активно привлечени към демонстрацията на многообразието, чрез което музиката влияе върху възприятията и нагласите.

„Иновативните културни инициативи, ангажиращи градската  среда, са един от приоритетите ни –  казват от Общината. – А в случая заедно с това става дума и за популяризиране на каузата за промяна  на публичните нагласи в посока повече уважение и разбиране към авторските и сродните права, което се явява важно условие за възпроизводството на музика и за развитието на музикалните таланти на България.“

С каузата на кампанията са ангажирани и редица популярни музиканти и изпълнители, сред които Поли Генова, Дичо, Етиен Леви, Дидо от Deep Zone Project.