Водещи дизайнери и дигитални артисти са лектори във форумната програма на фестивала ONE DESIGN WEEK

29 април 2015 | 11:45
Прочетена
1004
 

За втора поредна година Пловдив е домакин на международния фестивал за дизайн и визуална култура ONE DESIGN WEEK.

Темата на седмото издание на фестивала е "Digital One“ и ще бъде разгледана в специално създадената за фестивала изложба "Постдигитално съществуване" с куратор Рене Беекман. Събитието, което се провежда между 19 - 28-ми юни 2015 г., включва редица инициативи със свободен достъп за широката публика - изложби, творчески работилници, дискусии, лекции, детска програма, филми, партита и т.н. ONE DESIGN WEEK се организира от платформата за култура ЕДНО, с подкрепата на Община Пловдив и Фондация Америка за България.

Акцент на събитието е професионалният форум, който се провежда на 27-ми юни (събота), в Дом на културата „Борис Христов“. По традиция форумът на ONE DESIGN WEEK събира изтъкнати имена от цял свят, добре познати в сферата на дизайна и визуалните изкуства, които представят добри практики и актуални тенденции в сектора.

Сред основните лектори на форума е дизайнерът Ян Вилкер, който се среща с Хялти Карлсон, бъдещия му партньор в karlssonwilker, по време на стажа си за една от звездите в графичния дизайн – Стефан Загмайстер. За техен късмет Загмайстер си взима една свободна година и те остават за по-дълго да работят в студиото му. Малко по-късно през 2000 г. стартират собствено студио за дизайн в Ню Йорк - karlssonwilker. По произход Хялти и Ян са съответно от Исландия и Германия, а тяхната работа в момента е вдъхновение за много дизайнери по света. Запазената им марка е цветността, експериментът и желанието да осигурят ново преживяване на зрителя или ползвателя на даден продукт. Списъкът им с клиенти е впечатляващ – от Nintendo през Warner Bros, Puma и Mini Cooper, до Time Magazinе и мн.др.

Друг интересен лектор на форума е Юри Сузуки. Звуков артист, дизайнер и електронен музикант, който продуцира работа в изследване на сферите на звука през интерактивно и атрактивно проектирани дизайн-инсталации. Своя интерес към музиката и технологиите открива, когато работи за японското художествено студио Maywa Denki (между 1999 г. и 2005 г.), което става популярно с изобретението на музикалния електронен инструмент Otamatone. През 2005 г. Юри Сузуки се премества в Лондон, за да следва в Royal College of Art, където от 2013 г. е назначен да преподава в катедрата за продуктов дизайн.

Изборът за лектор на форума на Хатла Хелгадотир, управляващ директор на Центъра за дизайн на Исландия, не е случаен. Исландия е една от най-бързо развиващите се и вълнуващи дестинации в момента, когато говорим за дизайн, а страната е припознала като национална успешна политика стратегическата подкрепа на дизайна като дисциплина.

По време на своята лекция Адам Ледерер, програмист и дизайнер на базираната в Лос Анджелес компания за видео игри thatgamecompаny, ще акцентира върху огромния потенциал на пазара за интерактивни забавления. Работата на Адам е фокусирана върху създаването на моментни емоции за играчите при обитаването на непознати светове и тела и оформянето на сценарии и правила за комуникацията с други играчи. Интересен факт е, че видео игрите на thatgamecompany са първите, които са част от постоянните колекции на Музея за модерно изкуство в Ню Йорк и Смитсоновия музеен комплекс. Откакто е създадена компанията, тя е била награждавана от Британската филмова и телевизионна академия и от Изборът на създателите на видео игри, също така thatgamecompany са носители на наградата Грами.

Сред гост лекторите е още белгийският артист Фредерик де Вилде, изследващ граничната област между науката, технологиите и изкуството. Той се води от мотото, че изкуството е поетиката на въображението, а науката е поетиката на реалността. Сред богатата му практика се открояват сътрудничества с разнообразни университетски катедри (роботика, физика, медии) от цял свят, а последно с NASA. Де Вилде понастоящем е гостуващ професор в магистърската двугодишна програма Transmedia, Брюксел и е артист на постоянна резиденция в университета в Хаселт.
Сред останалите лектори са американският художник и изследовател Ади Вагенкнехт, Каролин Офор и Елоди Мондре от френското студио за графичен дизайн Acmé, както и дигиталният артист и изследовател Карл-Йохан Росен.

Билетите за форума на ONE DESIGN WEEK са в продажба от 29/04/2015г. в мрежата на http://www.ticketlogic.bg/.

За фестивала:
ONE DESIGN WEEK е международен фестивал за дизайн и визуална култура.
ONE DESIGN WEEK е платформа, която стимулира и подкрепя развитието на дизайн професионалистите в България. Същевременно, целта на събитието е да представя и популяризира устойчиви и стойностни практики за по-добра и смислена визуална среда от цял свят.
Сред лекторите, гостували във форума на фестивала до момента са: Константин Грчич, Матали Красе, Майкъл Мариот, Марк Чалмърс, Ерик Кеселс, Джи Лий, Марти Гиксе, Щефан Загмайстер, Джесика Уолш, Студио Суайн, Женевиев Гоклер, Арман Мевис, Дейвид Карлсон, Петер Билак, Томек Ригалик, Хайме Хайон, Хавиер Марискал, Дейвид Карсън, Герард Унгер, Теодор Ушев.
Сред другите ежегодни фестивали на ЕДНО са ONE ARCHITECTURE WEEK и ONE DANCE WEEK.

Свързани новини

Коментари

Добави коментар

Екипът на Hotnews.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Hot

Райна е гола русалка

Пилето разгорещи мрежата

Ни Ло се съблече на Марс

Плеймейтката показа как снима сред пясъци

Виж още от Hot

Специален проект

Да оставим следи ІІІ

Новини

Обявиха топ листата на бургаския SPICE Music Festival

Maxi Jazz от FAITHLESS, STEREO MC's, BOMFUNK MC`s, COOLIO, C-BLOCK са малка част от тридневния фестивал

Селин Дион изгрява в ново амплоа

Игрален дебют за примата

Българският Монмартър кани на изложба

Софийският район "Изгрев"е домакин на юбилейна изложба

Ето кой уредил българката в "Борат 2"

Мария Бакалова стана дъщеря на култовия герой

Лили Иванова пее за Вазов

Примата част от филма за Патриарха на българската литература

Вижте Михаил Билалов в мафиотско видео

Актьорът рецитира Библията на подземния свят

Джаро се завръща като мафиот

Михаил Билалов пак героя от ъндърграунда

Пуснаха фентъзи за деца с български митове и фолклор

Дебют в детската литература за Петър Голийски

Васко Василев празнува 50 с фенове

Неочакваната среща на артиста с българската публика

ABBA се събират за холограмно турне

Хитовите шведски изпълнители са записaли специално за турнето и пет нови песни

Йоана Буковска гони коронавируса с филм

Това е приключението, на което се посветихме, обяви актрисата

Васил Найденов излиза на най-добрата клубна сцена в България

Звездата с бутиков концерт на 15 октомври

Лили Иванова: Няма да пея до декември 2021-а

Естрадната звезда шокира феновете

Юлиан Вергов пак лекар в нов филм

"Пепел върху слънцето" тръгва на 30 октомври

Тв и Риалити

Изгониха нервака от "Игри на волята"

„Тръгвам си като истински победител", смята Александър

Защо Ивана от "Игри на волята" се изложи?

Риалити фурията влезе в обяснителен режим

Рут Колева пее под носа на Лейди Гага

Родната певица напъва в Ню Йорк да става звезда

Виж още от Тв и Риалити

Издънки

Рачков: Плеймейтката не ми пусна

Актьорът с първо признание за новата си изгора

Банда Банда се прави на шефка

Андреа се закани от ефира на "На кафе"

Виж още от Издънки

Култура

Обявиха топ листата на бургаския SPICE Music Festival

Maxi Jazz от FAITHLESS, STEREO MC's, BOMFUNK MC`s, COOLIO, C-BLOCK са малка част от тридневния фестивал

Селин Дион изгрява в ново амплоа

Игрален дебют за примата

Българският Монмартър кани на изложба

Софийският район "Изгрев"е домакин на юбилейна изложба

Виж още от Култура

Fashionista

Ирина Шейк гола в градината на Версаче

34-годишната моделка се е прикрила само с чинии

Румен Радев разхожда Версаче в Милано

Българинът представи моделите на прочутата марка през септември

Вижте чантата на Джей Ло

Латино дивата стана и моден дизайнер

Виж още от Fashionista
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.