Когато в края на миналата седмица списание Vogue предостави новата си корица, мнозина реагираха остро.

И то не заради избора на красивите и влюбени Джиджи Хадид и Зейн Малик, а заради недоразумение в материала за тях.

Заглавието на статията гласи, че двамата са част от ново поколение, което осъществява идеята за 'gender fluidy' или идентичност, която изключва идеята за строга принадлежност към един от двата пола. „Полово непостоянните“, както би могло да се преведе терминът, се чувстват по различно време като мъже или жени, хомо- или транссексуални.

Проблемът е там, че списанието употребява този термин за Джиджи и Зейн, тъй като разказват за дрехите, които един от друг взимат назаем от гардеробите си. Не това обаче е смисълът да си 'gender fluid'.

Реакциите в социалните мрежи досега включват коментари като „това да носиш тениската на гаджето си не те прави gender fluid” и „Джиджи Хадид носеше панталони миналата седмица и Vogue вече я нарича gender fluid икона”.

Списанието очевидно се е слушало в реакциите, тъй като говорителката на Vogue направи изявление пред сайта Fashionista.com. В него тя казва:

„Историята целеше да наблегне на влиянието на полово конвертируемите, небинарни общества, които имат върху модата и културата. Много съжаляваме, че историята не отрази духа коректно – пропуснахме отличителния белег. Ще следим темата с повишена чувствителност“.


Коректни или не съвсем, то материалът поне е точен в отразяването на отношенията между модела и изпълнителят.