Ясен Козев: Миро продължава да не спазва авторските ни права

03 август 2011 | 16:00
Прочетена
4418
 

Причината за решението на Миро да изтегли парчето си "Губя контрол, когато..." от българския ефир е заради неуредени отношения с основните автори на хита Ясен Козев и Крум Георгиев, които са забранили на певеца да изпълнява на публични места тяхното произведение.

Това означава, че Миро няма да може да пее песента по участия, турнета и телевизионни изяви. Забраната на публичното изпълнение е вследствие на изпратена до поп певеца нотариална покана, пише signal.bg.

В съобщение, изпратено до медиите, Ясен и Крум уточняват, че излъчването и ротацията на парчето в електронните медии не са обект на нотариалната покана, тъй като по силата на сключени договори с ползватели правата на авторите са отдавна уредени. И искането на Миро тя да не звучи в българския ефир е само негово.

"Решението да прибегнем до изпращането на нотариална покана е вследствие на многократните ни опити да уредим отношенията си с Миро по общоприетия начин между колеги и партньори. За съжаление и до ден-днешен Миро продължава да не спазва закона и да използва и преотстъпва без наше знание и разрешение авторските ни права върху "Губя контрол, когато...", обясни Ясен Козев.


*Ясен Козев и Крум Георгиев (Снимка: Zar.bg)

Чрез нотариалната покана авторите на "Губя контрол, когато..." са поставили и съответния законов срок, в който певецът трябва да изплати дължимите им авторски възнаграждения от февруари 2008 г. насам за всички видове използване на парчето, които той е осъществявал лично или чрез продуцентската си компания, на която е едноличен собственик и управител.

"Знаем, че решителността ни да спрем изпълнението на "Губя контрол, когато..." ще се отрази на музикалните фенове в България. Правим това обаче, за да заявим категорично, че е крайно време артистите в България да започнат да работят така, както го правят западните им колеги. Убеден съм, че много от колегите ни също ще застанат зад нас, тъй като и те ежедневно се сблъскват с подобни своеволия", уточни още Крум Георгиев, пише dariknews.bg.

Ясен Козев и Крум Георгиев са автори на музиката и аранжимента, заедно или поотделно, на много български хитове през последните няколко години. Сред заглавията са „Топъл сатен" на Галя и Сатен, „Руж" на Петър Антонов и Йоана, „C'est la vie" и „Mr Dj" на Светла Иванова, песента за кампанията срещу рака на гърдата „Утре", „Кажи ми" на Десислава и Ники Анков, „Ей така" на Алекс Жекова, проекта „Bulgaro" и много други.

Свързани новини

Галерии

Коментари

chocopie
19 април 2019 | 09:55

eC60Gu It'а†s really a nice and helpful piece of information. I'а†m satisfied that you just shared this helpful information with us. Please keep us informed like this. Thanks for sharing.

i love pron
15 април 2019 | 18:22

zrrVaz This is one awesome blog post.Really thank you! Much obliged.

buba suba
12 август 2018 | 16:37

DUtZlG Very amusing thoughts, well told, everything is in its place:D

awesome things!
07 януари 2014 | 14:41

ax0LU8 I cannot thank you enough for the blog.Thanks Again. Want more.

Clomiphene 50 mg
28 февруари 2013 | 11:26

Rw1bNc I really liked your article post.Really looking forward to read more. Awesome.

lose weight pills
01 февруари 2013 | 17:58

BkEUC8 Im thankful for the article post.Really looking forward to read more. Really Great.

Seo Services
10 юли 2012 | 02:06

d67s1H Thanks again for the blog article. Keep writing.

Bristol Airport Hotels
20 април 2012 | 11:51

kbS78k Wow, great post.Thanks Again. Keep writing.

Да, така е
04 август 2011 | 06:32

По принцип е така - след като песента е заплатена на композитора, певецът я изпълнява по участията си. Но, когато песента се завъртява по медиите (радиа и телевизии), композиторите също взимат процентот това завъртане, защото тя (песента) е съвместен продукт (от композитор, аранжьор и певец) Продуцентът се грижи за тези неща. И тъй като Миро си е сам продуцент, то той трябва да плати на Ясен Козев и Крум Георгиев за завъртането на песента по медиите и да плати % от продажбата на диска с песента, ако има такава продажба. Но за всяко качване на сцената не е длъжен да плаща. Така че, Миро трябва да плати на Ясен и Крум това, което им се полага по договор. Но, както каза преждепишещия, българският пазар е отвратително малък и размерът на печалбите е нищожен. Но какъвто и да е той, Миро трябва да плати нещо от продукта "Губя Контрол". Ако живеехме в нормална държава, продуктът "Губя Контрол", щеше да донесе отлични печалби на екипа създал го. А сега само неприятности и неразбории. Но крайно време е от някъде да се започне, за да се сложи ред в тези взаимоотнешения.

Парис
04 август 2011 | 00:00

Miro e KRADEC ot kray vreme, rano ili kusno 6te si nameria maystora, kazah!

Доколкото съм запознат
03 август 2011 | 21:12

Доколкото зная, из белите държави, певците си плащат на композиторите за написването на песента. И колкото са по-известни певците и композиторите, толкова разплащанията между тях са по-големи. Значи заплащаш си за песента и след това певецът заплаща процент на композитора от продажбата на дискове. При условие, че певецът си е сам продуцент. Това е. Певецът е този, който популяризира песента, негов е трудът, потта е негова, за да направи композитора известен, той е този, който набива песента в главите на публиката. Тъй като пазарът в белите държави е огромен, талантливите композитори печелят от продажбите на дискове на също така талантливите им певци. Представете си какви печалби имат композиторите на Селин Дион, Роби Уилямс, Енрике Иглесиас, да не изброявам още, от продажбите на техните дискове. И доколкото зная ( не, ами съм сигурен в това) не получават пари от участията и турнетата на певците. Как си представяте Р. Уилямс, да вземем отново за пример, че ще плаща на композитора за всяко качване на сцената. Това просто не се случва, защото той си е платил, за да пее творбата му по участия и да я популяризира. А това си е доста черен труд, господа композитори, къртовски, бих казал, за който тези, които са наели Роби, му плащат именно за положения му труд на база талант. Да, така е, световните певци са по-богати от своите композитори и това е така, защото те също са талантливи, колкото композиторите си, но разликата е в това, че на практика работят повече от тях. А, ако певецът има продуцент, то този продуцент взима най-големия процент от печалбите, защото движи и осъществява концертите, турнетата. взаимоотношенията на певеца с останалите в бранша и той плаща на композиторите това, което им се полага по договор, като бдят за опазването на авторските им права, защото всички са заинтересувани от това. Но не получават процент за всяко качване на певеца на сцената. Защото това в крайна сметка е несериозно.

...
03 август 2011 | 17:06

KUR ZA DOGAN !!!

Добави коментар

Екипът на Hotnews.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Hot

Playboy празнува месеца на любовта в Благоевград

Артистичният пърформанс „Love Undercover“ напълни до пръскане бутиковия LEVEL Night Club

Деси Фотосесията разчекната за ЧРД

Плеймейтката празнува в Доминикана

Диляна Попова с голи гърди

Моделката показа естествен бюст

Виж още от Hot

Специален проект

Да оставим следи ІІІ

Новини

Луна имитира Лили Иванова в Капките

Участвала съм в всички риалити формата, горда е певицата

Жената на Орлин Павлов-двойничка на Меган

Смуглите красавици са деца от смесени бракове

Гущерова с любопитна реакция към свекър си

Слуховете за семейна вражда опровергани

Рая поиска дете от Явор Бахаров

Актрисата си поръча подарък за 30-ия рожден ден

На 50 Соня Васи става булка

Блондинката живее на съпружески начала с тенис треньора на дъщеря си

Джулиана и Илиян показаха халките

Гани се развела през май, родила на Нова година

Какво се случва с Тото и Кристин?

„Папараци” показаха спречкване между тях, музикантът публично се обясни в любов

Джино не може да прежали баща си

Двойният победител в Биг Брадър живее с майка си

Ивайло Захариев обясни защо се е развел

Актьорът си останал приятел с бившата

Мулатката свалила Орлин Павлов

Двамата се запознали в БНТ

Мегз призна: Разделих се с Рончев заради друга

Дизайнерката проговори за краха на връзката си

Мегз и Рончев скъсаха

Дизайнерката мълчи по въпроса дали бившият се е прибрал при жена си

Люси Дяковска погреба майка си

Пианистката Росица си отиде на 5 януари

Тв и Риалити

Защо Ненчо спря с имитациите на Бойко?

Актьорът се цанел за стола на Николаос Цитиридис

Връщат "Сладко отмъщение"

Влади Въргала отново е водещ, а продуцент - Маги Халваджиян

Над милион и сто хиляди гледаха "Съни бийч"

Българската продукция завладя близо 39% от телевизионната аудитория в петък вечер

Виж още от Тв и Риалити

Издънки

Ричи пак на работа, продава вафли

Като няма пари за химия, напълно се спихна

Изгониха Божинката от първия му мач

Нашенецът не игра дори минута

Мис България: Конкурсът е фалш

Радинела Чушева скочи на Ирина Папазова

Виж още от Издънки

Култура

Ето какви ги върши Дара в Италианския лицей

Със Саня Армутлиева показаха света на музикалната индустрия

Играят за първи път в София легендарен мюзикъл

В "Чикаго" играят Мариан Бачев и Борислав Веженов

Отиде си първата изпълнителка на "Камино"

Ирина Чмихова е учителка на Марги Хранова, Есир Дюран и Мая Нешкова

Виж още от Култура

Fashionista

Щерката на модна шефка се провали в "Гласът на България"

Паола Апси не можа да накара никой да се обърне

25 нови цвята за коса показват в Пловдив

Стилисти от цял свят се включват в кауза за кръводаряване на Италианския фестивал на красотата и прическата

Ето го новото лице на Chanel No. 5

Френската актриса Марион Котияр ще представя новата кампания

Виж още от Fashionista
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.