Не за първи път рекламни кампании на водещи модни компании биват забранени заради твърде слаби модели.

Този път Британският съвет по рекламните стандарти разкритикува марката Гучи и забрани реклама на колекцията Resort 2016. Представител на съвета коментирал снимки с факта, че талиите им са много тънки, а изражението на лицето е мрачно и подхожда на призрак.

Ръководството на Гучи не се съгласи с обвиненията и счита, че подобно мнение е твърде субективно. Представители на марката заявили, че лицата на моделите подчертават естествената красота и не акцентират върху слабата фигура, а самата реклама е създадена за „възрастната аудитория“ и не оказва негативно влияние на младото поколение.

Също така оттам уверяват, че в снимките са взели участие не толкова слаби модели, колкото с „тънка конструкция“. Тези доводи все пак не убедили Британският съвет по рекламните стандарти и те забранили кампанията.

През лятото на 2015 г. Съветът по рекламните стандарти счете за неуместна рекламната кампания на друга голяма модна марка – Saint Laurent, заради крехките фигури на техните модели.

източник: tialoto, сн: Gucci