Дълго време се спори дали има каталог за манекенки, които заработват допълнително и като компаньонки. Според в.168 часа всичко тръгва през 90-те години, когато вместо каталог са се разменяли визитки.

Мис България 1997 г. Симона Величкова се осмелява да сподели 3 години по-късно, че веднага след конкурса модна мениджърка се опитва да я продаде за проситутка в Турция. Тя едва се измъкнала от хостела, в който я държали и с много премеждия успяла да се прибере до България, пише седмичен вестник, цитиран от Blife.bg

Подобно на Симона първите ни миски след 1990 г се отказват от модата малко след като сложата короната. Времената са бедни и страшни, модата е в пълен застой, без традиции и амбиции.

Мис България 1991-ва Любомира Славчева разказва, че никой не я принуждавал да върши каквото и да е, но по това време младите момичета много лесно се поддавали на изкушения. Тя допълва, че по време на коктейлите "разни съмнителни бизнесмени" са й бутали визитки, като покана да продължат вечерта след официалното събитие.

Мисис България 2003 Маги Желязкова
е категорична,че в модния бранш има момичета, които се продават по каталог. Тя се кълне,че е разглеждала т.нар списък, в който фигурирали две Мис Българии, куп манекенки, водеща и фолкпевици. По думи на Желязкова, час с вип дамите струвал между 5 - 10 хиляди лева, но само 6-7 от най-известните си позволявали такива тарифи. Останалите взимали едва по 4 хил. лева.



Мис Плейбой 2009 Светлана Василева
пък разказва, че даже е чувала, че каталогът се разпространява на диск като цените започват от 600 евро нагоре и според слуховете сумуте се делят между девойката и агенцията, която осигурява ангажиментите й.