Досега никой не е успял да премести планина, но Карл Лагерфелд вече е много близо до това действие. На представянето на есенно-зимната колекция на Chanel за 2010/2011 година Кайзерът докара 265 тонен айсберг от северните брегове на Швеция и го постави в Grand Palais в Париж. Високата 8,5 метра ледена скулптура била скрита от публиката под дървена кутия, която бе вдигната, когато шоуто започна. Тогава публиката открила отговора на въпроса защо температурата в залата била минус 4 градуса.



Общо 35 скулптори от цял свят (същите, които направиха Ледения хотел в Швеция), се трудиха в продължение на 6 дни, за да може иначе безформеният айсберг да придобие желаната от господин Лагерфелд форма. Присъстващите на шоуто видяха как айсбергът се разтапя и моделите дефилират в разтопената от него вода.

Изчистена и елегантна новата колекция на Chanel ни отправи и много важно послание: “С топенето на ледената шапка цялата еко-система на планетата е изложена на опасност, защо да допринасяме за смъртта на природата? И когато постигаме добри резултати в работата си нямаме никакво извинение, ако не се опитаме да я спасим.”

“Глобалното затопляне е големият проблем на нашето време и модата не може да го пренебрегне” – сподели Лагерфелд след шоуто – “Реших да работя с изкуствена кожа по две причини: първата е, че Fendi направи наистина страхотни модели с истинска кожа и не исках да се конкурираме, и втората е, че технологията напредна толкова много и вече трудно може да се различи изкуствената от естествената кожа. Не можеш да бъдеш изкуствено шикозен, но можеш да бъдеш шикозен в изкуствена кожа!”

Но при Chanel еко не винаги означава икономично. Колекцията е изработена от специално изработения пръскан туид (който марката направи с цел по-трудно фалшифициране на дрехите), пухкава прежда, тюл и дантели. А ако добавим и всичкия ахат и кварц, които украсяваха моделите, инициативата не е излязла никак евтина. Естествено, от бранда не са имали нищо против да се разделят с голяма сума, защото по статистика миналогодишните продажби са най-добрите в историята на Chanel до сега.

Черешката на тортата, или в случая върха на айсберга, бяха аксесоарите като например чанта във форма на снежна топка и ботуши с токове, които имитират лед.

източник: Arenabeauty.com