Първата дама на Съединените щати Мишел Обама се появи без дрехи на корицата на испанското лайфстайл списание Fuera de Serie.

Тя лъсна по вестникарските будки, седнала на стол, обвит в американското знаме, почти във вида, в който я е майка родила. Наметната е само с леко бяло покривало, което обаче не скрива съблазнителната й гръд.

И макар всичко това да е само колаж, изображението разбуни духовете. То е резултат от фотомонтаж, който поставя лицето на Мишел в тялото на черната поробена жена от картината „Портрет на една негърка” на френската художничка Мари-Гийемин Беноа, която е показана пред публика за първи път през 1800 година.

„Първата дама – като робиня!”, гръмна пресата на Запад. Много от консервативно настроените американци приемат изображението като тотална обида към страната им – от една страна съпругата на президента е изобразена гола, а от друга се прави недвусмислен намек за африканските й корени и робското минало на предците й.

Това в САЩ се счита за абсолютно недопустима проява на лошо възпитание и расова дискриминация. А в условията на предизборната кампания зад Океана, която набира все по-голяма скорост, може да се тълкува и като политическо послание – „Белият дом се напълни с роби”.

Авторка на колажа е художничката Карин Першерон-Даниълс. Тя твърди, че провокативното изображение цели да покаже алтернативната неочаквана реалност.

Самата статия, която е повод за създаването на колажа, е със заглавие „Мишел, внучка на роб, първата дама на Америка”.