Носител е на „Аскеер“ (1994г.) за играта си в „Мадам Бътерфлай“ – после пътят му тръгва в друга посока – през кухните на няколко ресторанта във Франция, до офиса на фирмата му за парково озеленяване.

За двадесет години актьорът е правил какво ли не.

Френската култура има огромно влияние върху Билалов. Той от съвсем малък научава езика, който разрушава културните бариери, когато се озовава в Париж в началото на 90-те години.

В интервю за сп. „Ева“ Билалов казва, че сексът е най-големият му порок. Смята се за вярващ човек и знае, че влечението му към секса и фантазиите са нещо като грях, но не се опитва да ги избегне. Суетата също е една от порочните му страни, тревожи се за това какво ще кажат околните, измъчва го това дали ще получи тяхното одобрение. Смята, че от тази суета страда всеки човек.

Колкото до секса – Билалов обяснява, че навремето дядо му казвал, че мъжът трябва да е кавалер с дамите през деня и грубиян с тях през нощта.

Актьорът споделя същото мнение. Твърди, че най-екстремното нещо, което е пробвал е било именно в сексуалните си отношения:

„Секс до болка. Мога да го поема, докато самото ми съзнание и тяло могат да го поемат. После се питам защо го правя. Любопитство на мозъка. Защо посягам към него? Той не ми носи нищо, ако не обичам човека. Физически упражнения, игра някаква. И не ми подхожда на възрастта. Някои неща се правят на 20, други на 35, на 40. Да речем, че сега предпочитам да съм отдолу, преди предпочитах отгоре. Това е свързано с мързела на възрастта.“, казва Билалов пред изданието.

Той смята, че жената трябва да запали мозъка му, да може да си я представя ежедневно. Философията му е такава – фантазмът е най-важен, по-интересен за него, отколкото самото действие. Билалов намира сексапилът в очите и в устата.

„Сексът е все едно да ровиш в гроб. Жената е като гроб. Сексът е опит за спасяване от смъртта, но само любовта може да ви измъкне от нея“, споделя той.

Освен жена му в живота му има още две момичета, които са най-важни за него – това са дъщерите му Данае и Олга. Запитан какви са неговите родителски очаквания от тях, актьорът е категоричен, че не е важно какво иска той, а какво искат те. Надява се да не са зависими от мъжете, с които са, защото този недостатък у жените го е дразнил през годините.

„Един арабски философ е казал: „Вашите деца нямат нищо общо с вас, а със стрелеца, който изстрелва стрелата си в бъдещето.“ Ще оставя дъщерите ми да живеят със собственото си време, с техните си рок банди, с техните си дрехи.“ – убеден е екранният Джаро.