Супермоделът Наоми Кембъл ще съди за расизъм американска фирма, защото е сравнена с шоколад в нейна рекламна кампания, пише в. "Дейли мейл".

Манекенката била шокирана, след като видяла, че името й фигурира в постери и рекламни карета в пресата.

Промоцията рекламира продукта "Dairy Milk Bliss" и гласи "Move over Naomi, there`s a new diva in town." ("Мърдай Наоми, има нова дива в града.").

Невинната закачка вбесила манекенката, известна с кибритливия си нрав.

"Обидно е да бъдем описвани като шоколад, както аз, така и всички чернокожи хора по света”, негодува Кембъл.

"В закачката не виждам никакъв хумор, а само обида!"

Наоми получи пълната подкрепа на майка си - Валъри Морис, която заяви, че и тя била "дълбоко разстроена от тази расистка реклама".

Морис напомни, че вече живеем в 21 век, а не през 50-те години на миналия, и не може така безнаказано да се обиждат чернокожите, пише blitz.bg.

Наоми бе подкрепена и от организацията за борба за права на чернокожите Operation Black Vote, която призова за бойкот на продукцията на Cadbury.

Малко след избухването на скандала от холдинга Kraft Foods, чиято дъщерна компания се явява Cadbury, поднесоха извиненията си на чернокожите и лично на Наоми Кембъл, като увериха, че оскърбителната кампания ще бъде спряна, съобщава БГНЕС.

Снимки: Getty Images/ Guliver