- Театърът влезе драматично в новия сезон. Леки или тежки роли са ви отредени в него?

- Този сезон ще е много хубав за мен. От 20 години се готвя за момента, когато някой ще ми повери истинска голяма роля в мюзикъл, с много пеене и танци. Точно такава сега ще играя в “Стъпка напред”, американското заглавие е "Степинг аут".

- Пада ви се роля, изиграна от Лайза Минели?


- Да. Ще играя танцьорка, която е била фантастичен професионалист, но така и не е успяла да стане суперзвезда, защото в Щатите, както знаете, конкуренцията е жестока. А тук нямаме 20 души да съберем да пеят и танцуват. И тази жена преподава танци на група обикновени американки.

- Артистът за мюзикли е универсален боец с различни и дълго тренирани умения. Защо в България се наложи мнението, че това актьорът по принцип трябва да си го може?

- Не знам, но няма как да стане това само с един репетиционен период от 2-3 месеца, без да работиш върху себе си години наред, и то всеки ден. А и нещата, които са ми преподавали, колкото и да са много, за мен никога не са били достатъчни. Аз си продължавам вкъщи. Сега в момента трябва да учим степ при Веско Ранков, много е хубаво, че е при артист.

- Той добър ли е в степа?


- О, да. Учил е при много добър специалист, бай Стефан са му викали. Казвал им, че само като ги слуша, без да ги гледа, знае кой какво бърка. Аз помагам на Веско, когато има песни, които се нуждаят от хореографиране, от актьорски акценти в танците. Аз съм свикнала да работя с артисти вече толкова години покрай "Аскеерите", на тях трябва да им се обяснява движението по различен начин, за да го направят естествено. Режисьор е Андрей Аврамов. Музиката е прекрасна и много сложна. Хубавото е, че в мюзикъла сме само жени.

- Спектакълът е само с жени, така ли?


- Само жени плюс Светослав Добрев. Жените са по-работливи.

- Нарочно ли сте избрали комерсиален подход към зрителя във време на криза и реформи в Младежкия театър, а не трудни за асимилиране арт експерименти?


- През първите ми 5-6 години в театъра съм участвала в твърде големи експерименти. И оттогава са ми дошли до гуша. Обичам да играя в спектакли, за които знам, че зрителят ще разбира абсолютно ясно за какво му говорим, ще чувства, ще се смее. Някой може да сложи този тип представления в графата "комерсиално”", но за мен това не значи ниско ниво театър.

Допада ми актьорската игра, която се стреми да бъде максимално истинска. Радвам се, че участвам само в такива пиеси, които същевременно са и пълни с публика. Убедена съм, че тези роли в никакъв случай не са на по-ниско ниво от експериментите на "Сфумато". Не можем да поставяме един до друг двата подхода в изкуството и да кажем - това е по-висше, защото е неразбираемо.

- Защо нямате награди за театър? Имате май само една - за дебют, когато направихте предложение за брак на Дони и цяла България научи името ви?

- Имам "Икар" за дебют, преди специалистите да разберат, че съм комерсиална и ще пея поп музика.

- Донесе ли ви късмет Дони?


- Късмет... Това звучи като нещо случайно и твърде малко. Късмет е, че сме се срещнали ние двамата. Не искам да си представям как по друг начин, без него, може да ми минава животът. Точно преди 10 години, когато се оженихме, имах някакво усещане, че животът ще почне скоро и най-сетне ще го живея истински. В момента, в който се събрахме, всичко се получи естествено. Все едно си стоял пред врата, знаеш, че си готов да влезеш, оттатък те чака публиката и в момента, когато отвориш, ти просто... пшшш!

- Някои ще възприемат това доста буквално.

- Да го приемат както искат. Задача № 1 за мен е да се развивам, да си върша добре работата и хората виждат, че постигам нещо не защото някой някога ми е отворил врата. А защото аз, като съм я прекрачила, съм тръгнала по стълбичката нагоре. Ако нямам два крака да ги извървя тези стълби, ако нямам сърце и дъх да ги изкача догоре, никой няма да ме носи на ръце. Никой не ме кани в театрите да играя, защото съм жена на Дони. Никой не плаче или се смее, никой не пляска накрая, защото съм жена на някого.

- Не се ли преуморявате от усилия на сцената?


- Не. Чувствам се в много добра форма, по-добра отпреди. Владея по-добре тялото си, по-тренирана съм. Мисля че от сега, примерно до 40 г., ще бъде една много славна възраст.

- Как се живее в театъра по време на реформа?

- В момента положението е "чакайте, ще видим". На пълен щат съм в Армията и на половин в Младежкия театър. Когато Влади Люцканов стана директор в Младежкия, ме покани и каза: “Тук ще правим много мюзикли. Ама не мога да ти плащам”. Ами тогава няма да ми плащаш, му отговорих. В Младежкия играя почти без пари, месечно взимам по-малко от 200 лева. Но го правя за удоволствие, много ми се играе.

"Армията" и Младежкият са печеливши театри. Друго щеше да е, ако те наистина можеха да вложат в изкуство парите, които заработваме с билети ние, артистите... Молим се да въведат делегирани бюджети, молим се реформата в изкуството да бъде направена умно!

Разбира се, ще има и театри, за които това няма да е добре. Но, братя и сестри, в капитализма сме, комунизмът си отиде, това е положението. За добро и за лошо. Винаги има и добро, и лошо. Това пък може да даде стимул на някои театри, които са на ръба, да вземат да помислят за репертоар, за артисти...

- Тази година с Дони предприехте пътешествие не както обикновено на Изток, а на юг, защо?


- На 23 май бяхме в Рим за годишнината от сватбата ни. Бяхме заедно с Влади Люцканов и жена му, Вежен Велчовски, Марта Вачкова и Владо Пенев. Останахме една седмица на културен туризъм. На нашите приятели много им хареса, всички бяхме наистина въодушевени от Рим, за пореден път - велика история, хора, които са рисували и ваяли по гениален начин.

Луксът би трябвало да ни харесва повече и ние го оценяваме, но не ни вълнува. Нашият път с Дони е на Изток. Въпреки че там е мръсно, има много бедност, смъртност. Миризмата те удря още като слезеш на летището. Но съжалихме, че вместо в Катманду сме в Рим.

Антоанета Добрева-Нети е пред премиера в Младежкия театър. На 11-и, 12-и и 19 ноември пеещата актриса ще излезе на сцената в главната роля на нов американски мюзикъл - "Стъпка напред". Публиката на Младежкия я аплодира и в "Страхотни момчета". Ето и останалите заглавия с участието на Нети през новия сезон - "Красиви тела" и "Боси в парка" в "Сълза и смях", "Колко е важно да бъдеш сериозен" в "Армията", където на 19 октомври Добрева ще излезе и в галаспектакъла за 60-годишнината на театъра.

Източник: Trud.bg