Филмът за Facebook "Социалната мрежа" събра милиони приятели в кината през уикенда, инкасирайки 23 милиона долара приходи, като стана № 1 в боксофиса според оценки на студиото.

Филмът, който разказва за създаването на популярната социална мрежа, бе представен в по-малко от 2 800 киносалона в САЩ и Канада с приходи по около 8 300 долара от всеки от тях, солидни показатели в сравнение с конкурентите.

"Това е страхотно начало за страхотен филм", според Рори Брюър, президент на световното разпространение на филмовото студио Columbia Pictures.

В действителност творбата на режисьора Дейвид Финчър получи всеобщо одобрение на критиката, събирайки 97 % положителен рейтинг на сайта rottentomatoes.com, който класира филми след преглед на критиката за тях.

От компанията-производител се надяват "Социалната мрежа" да се състезава тази година за "Оскар" и на солидно начало в боксофиса, което да бъде продължителен успех, който да засили шансовете на творбата за отличия.

По първоначални данни жените са около 53 % от зрителите, а пълнолетната публика на 25 и повече години съставлява около 55 % от виделите филма през неговия първи уикенд.

Вижте видео:

"Социалната мрежа"(The Social Network), трейлър

Снимкa: Дейвид Финчър (Getty Images/ Guliver)