Великият режисьор Уди Алън защити от Кан своя колега Роман Полански, който бе “зарадван” от чистак ново обвинение в изнасилване, “изстреляно” от актрисата Шарлот Люис в петък. Британката каза, че творецът се е възползвал сексуално от нея, когато тя е била на 16 години.

В момента Полански още е под домашен арест в Швейцария във връзка с делото за незаконен секс с 13-годишната Саманта Геймър отпреди 33 години. Уди Алън, който е на фестивала в Кан с новия си филм “Ще срещнеш висок тъмен непознат”, отсече “Достатъчно!”. Алън настоява, че Полански е изплатил вината си.

“Това се е случило преди толкова много години, той е страдал..., сторил е нещо нередно и си е платил за него. Неговите критици сигурно няма да са щастливи, докато не бъде разстрелян” - продължава Уди, цитиран от АФП.

Като изключим това, световната премиера на “Да срещнеш висок тъмен непознат” в Кан в събота бе описана от присъстващите като истински празник на киното. Франция обича Уди Алън и неговите филми, които в Западна Европа и скандинавските държави винаги са хитове за разлика от родината му Америка, която все по-болезнено се вкопчва в безмозъчните тийнейджърски простотии.

В истински хит се превърна пресконференцията на Уди Алън, който отново напомни защо е смятан за един от най-гениалните комедийни умове в историята. Попитан какво мисли за смъртта, той отговори “Отношението ми към смъртта остава същото. Твърдо против съм”. Уди разкри, че причината, заради която все по-рядко играе във филмите си, е, че вече е прекалено стар за ролята на “човека, който получава момичето”. “Харесва ми да съм този, който стои в ресторанта, гледа в очите на жените и ги лъже.” Алън продължи да развива теорията си за остаряването, наричайки го “кофти сделка”. “Няма предимство в това да си стар. Вече съм на 74 и не съм по-умен, мъдър, но гърбът ме боли и зрението ми отслабва. Съветвам ви да избягвате старостта.”

В новия филм на гения “Ще срещнеш висок мъдър непознат” участват Наоми Уотс, Антъни Хопкинс и Джош Бролин. На въпрос защо творбата му отправя толкова циничен поглед към живота и романтиката, режисьорът отвърна - “Перспективата е мрачна. Чувствам, че съществуване е безсмислено, кошмарно и болезнено и единственият начин да си щастлив, е като се самозалъгваш. Заблудите са жизненонеобходими”.

Другият голям филм със световна премиера в Кан бе продължението на “Уолстрийт”, озаглавено “Уолстрийт: Парите никога не спят”. Режисьорът Оливър Стоун отново режисира Майкъл Дъглас в ролята, която го направи легенда - безскрупулната финансова акула Гордън Геко. В новия филм Геко излиза от затвора и заварва уродлив капитализъм с нови правила. Сега крупните финансови далавери, заради които е прибран на топло преди осем години, са се превърнали в нещо общоприето за големите играчи.