Благотворителното предаване със странен регламент “Байландо” е на път да бъде свалено от ефир заради скандално нисък рейтинг.

Шоуто, което се излъчва в праймтайма на Нова тв, е с едва 5% - по-малко дори от скучното “Истината за нас” (6.25%), показват рейтингите на TV plan/TNS за октомври, пише blitz.bg.

Двете програми на Нико Тупарев, обявени като “истински хитове” на малкия екран, не успяха да заинтригуват бг зрителите, които предпочетоха да си гледат “Стъклен дом”, вместо бозите със съмнително пеещи и танцуващи знаменитости и уж обикновени хора, които за 10 бона са готови да си извадят всички кирливи ризи.

“Истината за нас” беше свалена от екран още преди две седмици, тъй като договорът на продуцента бил изтекъл. Дали това обаче е истина, или пък от Нова се светнаха, че никой не гледа сълзливите истории, и овреме се отърваха от продукцията? Самият факт, че шоуто тръгна с грандиозна реклама в праймтайма в неделя, а след два епизода беше преместено в късните часове, говори сам за себе си.

Още в началото “играта” се компрометира с разкритието, че в рекламите са снимани не хора от народа, а наети актьори. На детектора на лъжата трябваше да се подложат обикновени българи, а после се оказа, че дори и те трябвало да спазват сценария на екипа на Тупарев, за да е по-интересно.

Същата постановка се разигра и в “Хванати в изневяра”, и в “Цената на истината” – уж обявени за риалитита, а накрая се оказаха режисирани.

С голямата кошница тръгна Тупарев и като си пробутваше “Байландо” за “Сцена на мечтите”. И досега зрителите не успяха да разберат как да си изберат за кого да пращат sms-и – за знаменитостите, налапали микрофона или налазили дансинга, или за сърцераздирателните каузи.

Да не говорим пък за журито, което оценява изпълненията, което повече вреди на шоуто, отколкото помага. Да не забравяме, че примата Лили Иванова отряза “Байландо” именно заради отколешната си врагиня Йорданка Христова, която ръси експертни оценки именно като председател на журито.

“Байландо” се оказа поредната издънка на Нико след семейния сезон на “Биг брадър”. Съквартирантите, които трябваше да са представителна извадка за семействата в милата ни родина, се оказаха пошли, простовати и зловещо скучни представителки на най-древната професия, безработни и далавераджии, които са по-скоро за затвора, отколкото за показване в национален ефир.

Само ще ви припомним, че победителите семейство Кузмови от Пловдив дадоха част от наградата за силиконови цици на Ели. При все че през по-голямата част от престоя си в Къщата пловдивчанката се пънеше да обяснява как не е нормално една жена да се тунингова и всичко трябва да е естествено – както поведението, така и телесните части.

“Пълна простотия”, “уродливо предаване”, “поредната порнография” и т.н. бяха коментарите на зрителите за “Биг брадър фемили”. Телеманиаците обаче не можаха да се примирят и с факта, че всеки път остават измамени по отношение на победителите. Уж ги подканят да гласуват кого да изгонят и кого да оставят, пък се оказва, че победителите във всяко издание са известни предварително. Съмненията за нагласен сценарий се родиха още през стартиралия през 2004 г. дебютен сезон, когато за триумф на приморския гларус Здравко Василев се говореше далеч преди финалната права.

Победата на съпругата му Христина във ВИП-изданието на надпреварата през 2007 г. пък подхрани допълнително недоверчивостта на аудиторията, която същевременно бе станала свидетел на още един спорен победител – ревливия Мирослав Атанасов, изоставен от жена си в ефир след мним любовен триъгълник с фризьора Мариян...

Да не говорим за това, че Нико успя да вкара в предаванията си свои фаворитки, без да му мигне окото. Бившата жена на Мъро – Ева, се оказа любовница на продуцента и точно по тази линия тя влезе в “Биг брадър”. Двамата са имали вземане-даване още преди той да си направи фирмите “СИА” (която вече е в ръцете на Димитър Митовски) и “Олд скуул”, но старата любов ръжда не хваща. Няма как да не припомним и как Тупарев уреди протежето си Витомир Саръиванов в сутрешния блок на Нова. Двамата се сдушиха покрай “Цената на истината”, което така и не успя да се задържи на екран, и си останаха приятели.

Българският Фродо хич го няма като водещ, а и Ели Гигова хич не помага за вдигането на рейтинга, така че сега е моментът да разберем колко силни са позициите на Нико в медията. А връзките му там, да не забравяме, се дължат главно на факта, че Тупарев е кумец на бившата вече програмна директорка Олга Лозанова.

Така че докато сестрата на Георги Лозанов бе в телевизията, и проектчетата на “Олд скуул” имаха запазено място в програмната схема, а и от СЕМ не ги закачаха с с глоби.

Поредното доказателство за шуробаджанащината, на която е роб Нико, се появи тези дни в столичен седмичник. Според запознати продуцентът обещал на свой приятел бизнесмен да пробута в шоубизнеса невръстната му щерка Росица. Тупарев и младата надежда имали връзка и било въпрос на време да й се намери подходяща работа в някое ново предаване.

Все още не се знае какви са плановете за пролетния тв сезон на “Олд скуул”, но със сигурност няма да ни мъчи с поредния бозав сезон на “Биг брадър”. Да не забравяме, че още навремето Тупарев си присвои марката “Големият брат”.

Още през 2005 г. той вкара Нова тв в епицентъра на международен скандал с риалити шоуто, което се оказа незаконно. Причината - марката “Големият брат” е собственост на вестникарския издател Георги Стоянов Илиев.

Припомняме ви, че още на 19 септември 2003 г. известните представители по индустриална собственост братята Емил и Самуил Бенатови подават в Патентното ведомство заявка за регистриране на марка "Големият брат". Марката важи за 11 класа дейности, в това число и за развлекателни предавания. Още тогава Илиев обяви, че има намерение да прави телевизионно шоу освен вестник, и очаквал след старта на риалитито от Нова тв да го потърсят.

Оказва се, че холандската компания Endemol Niderland BV, която е измислила продукцията, е подала чрез представителя по индустриална собственост Румяна Брестничка с 4 месеца по-късно от Георги Илиев своя заявка за марка "Биг брадър" (за развлекателни услуги) - на 20 януари 2004 г.

Словосъчетанието BIG BROTHER е дословен превод на по-ранната марка “Големият брат” и така е налице възможността за объркване на потребителите, категорични са юристите.