Гаф на БТК спря няколко големи сайта у нас в неделя.

Заради пожар в централата на телекома изгоряха сървъри, които поддържат няколко големи информационни компании. Това съобщиха шефовете на дружествата пред БГНЕС вчера.

Инцидентът станал в събота в дейта центъра на телекома (Център за съхранение на данни).

Пораженията са огромни. Подобно нещо не се е случвало в нито една страна в света - да изгори дейта центърът на най-голямата телекомуникационна компания, коментираха от засегнатите компании.

Като основна причина за тежкия инцидент се сочи липсата на адекватна противопожарна система.

Сред пострадалите е и най-големият български интернет портал Дир.бг. Вчера той бе недостъпен заради инцидента.

В същото време от гафове на БТК се оплакаха и други клиенти. Телекомът не пуска абонати да сменят оператора си, оплакаха се потърпевшите. До края на март ръководството е разпоредило да не се пренасят абонати към други мобилни мрежи. Причината обаче не е ясна. От това се оплакаха абонати на БТК (вече "Виваком").

"Стандарт" разполага с два констативни протокола, подписани от нотариуси. Те удостоверяват, че БТК не пуска клиентите си, избрали да запазят номерата си и да ги прехвърлят към друг мобилен оператор. Първият протокол е от 12 март. С него е удостоверено, че в търговски обект на БТК в Разград клиентът е получил отказ да бъде прието заявлението му за издаване на сертификат за преносимост. Мотивът е, че съществуват проблеми със системата и поради това сертификати няма да бъдат издавани за неопределено време. Така с неясни технически затруднения БТК "връзва" абонатите, които искат да напуснат компанията.

Вторият протокол е от 8 март и касае същия проблем. С него нотариус удостоверява, че е посетил обект на БТК заедно с клиент на телекома. Там също обяснили, че отказват да приемат заявление за издаване на сертификат за преносимост на мобилни номера с мотива, че по указание на ръководството до края на март 2010 г. сертификати няма да бъдат издавани.

По десетки такива проблеми преди седмици беше сезирана и Комисията за регулиране на съобщенията от родна потребителска организация. Засега реакция от телеком регулатора липсва, въпреки заявленията на скандалния председател Веселин Божков, че процедурата ще бъде опростена и ще се въведе принципът на "едно гише". Т.е. потребителите ще отиват директно при приемащия оператор и той ще набавя необходимите документи за пренасяне на номерата.

Източник: standartnews.com