search icon

Съдби

Слави: В най-добрия случай 100 Кила може да си купи кола

''Той няма откъде да вземе пари за това, той може да вземе микрофона и да иде в една кръчма, да рапира там - “клати го, клати го, клати”, да си вземе парите и да си ходи във Варна''

Слави Трифонов, който е най-успешният шоумен у нас и има зад гърба си високотиражни албуми, хитове и многобройни концерти и турнета, е категоричен в свое интервю за "24 часа", че успехът на някои изпълнители на клубните сцени не значи, че правят успешен бизнес.

"Без да продаваш авторство, това не е бизнес. Сега излезе нов албум на “Блек Сабат”. Със солист Ози Озбърн и със стария състав. Голям фурор в интернет. Продава се в мрежата в държавите, които са сключили договори с електронните магазини, защото много по-голяма част от младите хора и от хората, които ползват интернет, не отиват в магазина, както едно време за диск или касетка. Ако купуваш от интернет, вземаш или само една песен, или си купуваш чрез айтюнс, или чрез другата система на “Андроид”. И така по този начин Ози Озбърн и компания и авторите си прибират парите, които едно време ги прибираха чрез продажба на албуми. Това е правилното в развитието на музикалния пазар. В цивилизованите държави, които ползват и спазват закона за авторските права, направиха договори с интернет компаниите и продават чрез интернет. Така се възстановява основният начин, по който се храни този бизнес - чрез продажба на албуми и чрез излъчване по радиостанции и телевизии и продажба на авторски права. Чак на трето място е концертната дейност. В България на всичките тези неща им слагаш черта. Няма ги. Нито можеш да продаваш чрез интернет албуми, нито чрез авторски права. Нищо от нормалното, което храни този бизнес, го няма. И поради тая причина единственото нещо, което ти остава, е да продаваш чрез концерти. Ама тук и концерти няма, защото няма публика. Единственото остава това, което ти казваш - клубове. Ама това е кръчмарска работа. Отиваш с един микрофон, дали е 100 Кила, или е Галена.''

*100 Кила

Шоумен №1 у нас не е съгласен, че това е работещ бизнес модел за нашите мащаби и обяснява:

"Не е бизнес модел, от който бизнесът се храни. В най-добрия случай 100 Кила може да си купи кола. Това не променя факта, че този бизнес е беден и че не може да се храни, и че 100 Кила трябва да прави концерти, в които да инвестира в сцена, звук, светлина, видеоекрани, балети и т.н. Той няма откъде да вземе пари за това, той може да вземе микрофона и да иде в една кръчма, да рапира там - “клати го, клати го, клати”, да си вземе парите и да си ходи във Варна. Това не е бизнес. Това е кръчмарска история. Тогава нищо не се е променило. Просто се сменят изпълнителите. Вместо да е Камелия, сега е 100 Kила, утре ще е 200 грама, някой друг и така. Абсолютно нищо не се е променило".

Доскоро в публичното пространство имаше едно усещане за дупка в поп културата, което в последно време се променя, пише signal.bg. По този повод Трифонов коментира:

"Е, не е добре да я пълниш дупката само със 100 Кила, трябва да има и песни. 100 Кила рапира, това не са песни. Трябва да има песни, да се пее. В това отношение по-добър пример е Графа, който пее и сега прави такива популярни хитове, които радват хората. Това е хубаво. Трябва да има всякаква музика".

Най-комерсиалният жанр също няма много нови идеи, а лисата на големи хитове все по-често се коментира от феновете, които с умиление си спомнят за апогея на чалгата. За липсата на нови хитове, Слави казва: "Няма, съгласен съм. Но аз имам. Направихме тази година 22-и албум. Доста добре".

Свързани новини