Съдби
Екстра Нина: Новите колежки си плащаха за да бъдат забелязани
17 март 2011 | 09:54
"Подаряваха албумите си с цел реклама"
Екстра Нина си припомни в "Открит микрофон" по радио "Сигнал плюс" първите години на своята музикална кариера и какви са били взаимоотношенията между изпълнители и продуценти, пише signal.bg.
Певицата издава първия си самостоятелен албум с "Милена Рекърдс" през 1996. Година след това пуска албум с партньорството на музикална къща "Еми", а от 1998 до 2008 с "Пайнер" реализира 11 CD-та.
"В България са много относителни нещата, защото например аз и много изпълнители в компанията сами сме си продуцент. Какво означава това? -Ти си плащаш абсолютно всичко, остави какво пише на албума. Нямам представа защо е така.
Навремето, ще издам една тайна, но няма да казвам имена, когато бяхме в "Пайнер" първите години Митко ни плащаше албумите. Първите ми няколко албума, албумите и на Цвети, и на Глория - той ни ги плащаше.
Когато пристигнаха нови колежки и казаха, че подаряват албумите си с цел реклама, абсолютно всичко се промени. След това от албумите започнахме да получаваме отчисления, а не както беше преди - той ни даваше, примерно, 5000 евро за албума и после си го продава и всичко си беше законно, както трябва.
Бяхме много доволни. Нещата си бяха хубави. Бяхме на малки проценти. Дойдоха нови колежки, които даваха и даваха, идваха още нови колежки, които даваха и даваха, за да бъдат забелязани.
И ние, по-старите изпълнители, които бяхме на малко проценти почнахме да отстъпваме назад - в смисъл, ние бяхме на по 10 %, станахме на 15%, на 20%, на 30%, по на 35%, става дума за проценти от участията, които се дават на фирмата. А новите започнаха с по 50%, 60% и 70%. И всяка нова подбива това, което си създал" - обясни Екстра Нина как е било в първите години, когато се "наливаха основите" на попфолка.
Певицата, която е сред доайените в този жанр, е категорична, че изпълнителите са били обгрижвани от продуцентите си и са получавали добри пари от продажбите на албумите и участията.
Тя не крие разочарованието си, че в последните години правилата в този бизнес са други, които в никой случай не са изгодни за изпълнители, които нямат финансов благодетел.
"Аз като бях в "Милена Рекърдс" всичко ми беше платено - 300 000 и ти подпечатваш - всичко е точно. Първите години в "Пайнер" всичко се плащаше. После като отидеш да си чакаш парите и те ти казват: "Е, до тия ли пари опряхте". Просто ти си плащаш всичко и това е. Всичко съсипаха, целия бизнес съсипаха колежките. Е, това е! Новото попълнение, което искаше с цената на всичко да пробие и се съгласиха на такива... за това има аномалии, продуценти тем подобни и платени ротации и не знам какво.
В началото бяха абсолютно правилни нещата. Както е в Европа, както е в света. Как може сега ти да си плащаш, за да те дават по еди си коя телевизия. Напротив, те трябва да искат да те дават, а не ти да им плащаш. Това е смешно просто.
Или пък в другия случай, който обясних. Те трябва да ти плащат, че издаваш албуми. Както беше в началото. Сега вече нещата са коренно различни, сега вече няма спасяване. Всеки свикна да иска повече и повече. Колежките са виновни и аз ги упреквам в това. Не искам да цитирам имена, но от 2000 година се появиха много хора, които развалиха бизнеса" - на мнение е Екстра Нина.
Вижте видео:
Екстра Нина - Любовница