search icon

Любопитно

Париж върна епохата на барока

Париж върна епохата на барока, заключиха модните спецове, след като изгледаха първите дефилета от Седмицата на висшата мода

Париж върна епохата на барока, заключиха модните спецове, след като изгледаха първите дефилета от Седмицата на висшата мода, която започна на 24 януари и завърши завчера, пище "Монитор".

Силно преувеличените форми и изобилните детайли, създаващи величествен и драматичен вид, бе заимствал от архитектурата главният дизайнер на Givenchy Рикардо Тиши.

При него ексклузивният свят на висшата мода се откъсна още повече от действителността с капсулована колекция от рокли от тюл, покрити изцяло с перли, пайети, мъниста и щраусови пера.

Натрупвайки детайл върху детайл, в продължение на почти 4000 часа шивачите му бяха създали почти сюрреалистични барокови шедьоври.



За втори пореден сезон Givenchy показаха колекцията си висша мода с двудневна презентация, а не с ревю. Според слуховете това е мярка за икономии, но според пресофиса им форматът цели журналистите и потенциалните клиенти да могат спокойно да разгледат дрехите, чиито детайли биха се загубили в суматохата на едно дефиле. Оттам изтъкнали също, че колекцията е най-скъпата в историята на модната къща, като цената на един тоалет достига шестцифрена сума.

На ексцентричния си стил не изневери и Джон Галиано, който излезе да посрещне овациите, преоблечен като тореадор. Работата му за Christian Dior и тази година издигна дефилето до висотите на театъра и пантомимата.

Немският му колега Карл Лагерфелд призна, че се е вдъхновил от нашумялата тв звезда Блейк Лайвли, позната на българските зрители от сериала „Клюкарката”. От пролетно-лятната му колекция за Chanel струеше младежка дързост - изтънчени жакети, избродирани на ръка с мъниста, комбинирани с прилепнали дънки и равни обувки.