search icon

Съдби

Докато го гледат, Слави ще го има

“Шоуто на Слави” е емблематично за bTV и е своеобразен телевизионен феномен."

Вики Политова е в bTV от създаването й през 2000 г. Започва като директор “Продажби”. През 2005 г. става управляващ директор на медията, а от 2006 г. е неин генерален директор.

-Г-жо Политова, има ли политически натиск върху bTV? Президентът говори за натиск върху медиите.

- Политиците не могат да оказват натиск върху bTV, защото ние не работим за тях. Не политиците определят нашия рейтинг, пазарен дял и рекламни приходи, а зрителите.

- Всяка голяма телевизия е ухажвана от политиците. Как се опазва медията, за да бъде обективна?

- Независимо от всичко не допускаме компромис с обективността. Даваме на зрителите всички гледни точки. И политиците, и техните опоненти, и засегнатите от политиците граждани получават еднаква възможност да се изявят при нас.

- Днес bTV става на 10 години и посреща годишнината си с друг собственик. Какво предстои да се случи с телевизията?


- В момента работим по интегрирането на екипите на медиите от цялата група на СМЕ в България. Всичко това обаче ще остане извън полезрението на нашите зрители, които ще продължат да гледат любимите си програми и новини по bTV. Въпреки промените вследствие смяната на собствеността нито за момент не сме спрели обичайната си работа – да създаваме качествено програмно съдържание. Мога да издам, че вече активно подготвяме есенния тв сезон.

- Говори се за големи съкращения – във връзка с кризата ли са, или заради обединението с ПРО.БГ? Как ви се отразява кризата?

- Все още не сме достигнали етапа, в който ще трябва да преценим дали са необходими съкращения. Както във всеки бизнес, съкращенията зависят пряко от целите, които си поставяме, и хората, които са необходими за изпълнението им. Разбира се, кризата се отрази и на bTV – затова намалихме цените за реклама, за да помогнем на рекламодателите да се преборят с техните затруднения и ограничения. Това, което никога няма да допуснем, е кризата да повлияе на качеството и разнообразието на съдържанието на bTV – инвестициите в програма и новини са неприкосновени.

- Ще се променя ли профилът на bTV?

- Не, bTV ще остане политематична, динамична, модерна, авторитетна, развиваща се, създаваща тенденциите в телевизионното програмиране в България, социално ангажирана, новатор.

- Каква е вашата лична амбиция за телевизията?


- Личната ми амбиция е да надградя това, което bTV вече е постигнала. Това е трудна задача, когато си бил 10 години на върха, но е огромно предизвикателство. Вярвам, че след като станахме част от семейството на СМЕ, ще можем да реализираме още по-мащабни международни тв проекти.

Ще можем да инициираме и още по-успешни социално отговорни инициативи, защото само в България 5 телевизии и 6 радиостанции ще обединяват усилия за тях.

- Всяка година правите проучвания сред зрителите как възприемат bTV. Какво очакват от вас хората?

- Като лидер на пазара очакванията към bTV винаги са били изключително високи. Летвата на зрителските критерии, по които се оценява програмата на bTV, е значително завишена в сравнение с конкурентните телевизии.

Телевизията и зрителят са в една постоянна симбиоза – от една страна, зрителят е този, който задава рамките и начертава посоките за развитие. От друга, се очаква телевизията да бъде двигател на процесите, а не само техен проводник. Телевизия от ранга на bTV трябва да бъде източник на обществени дискусии, да бъде социално отговорна медия, която не само отразява истината, но и работи в посока на преодоляване на проблемите.

В същото време не трябва да забравяме, че телевизията е и източник на забавление. Затова bTV се стреми да предоставя на българския зрител позитивно емоционално преживяване, да го разтоварва от напрегнатото ежедневие. Комедийните и забавните предавания винаги са били неделима част от програмата ни и са едни от най-високо оценяваните и гледани тв продукти. Създаването на двата кабелни канала bTV Comedy и bTV Cinema също беше провокирано от тази необходимост.

- Започнахте доста успешен сериал. Какво ново ще има наесен и следващата пролет?

- Със сигурност зрителите могат да очакват продължението на сериала “Стъклен дом”, който скоро излиза в лятна ваканция. Интересът към турските хитове не е намалял, което означава, че не можем да лишим зрителите и от тях. Колкото до новите предавания, които подготвяме – предпочитам да ги запазя в тайна засега, тъй като неведнъж наши идеи и проекти са били копирани от конкурентни медии. Мога само да уверя всички, че отново ще гледат най-интересните и успешни формати и шоупрограми.

- Слуховете изпращат Слави наесен в ПРО.БГ. Той прави едно от знаковите предавания на bTV, което също става на 10 години. “Шоуто на Слави” ще го има ли?

- “Шоуто на Слави” е емблематично за bTV и е своеобразен телевизионен феномен. Няма друго всекидневно тв шоу, което след 10 години все още е на върха. Докато зрителите го оценяват високо, ние ще се стремим да го имаме в програмата си и да го развиваме.

- След като се обединихте с ПРО.БГ, специалистите вече говорят за двуполюсен модел в телевизиите, тоест конкуренцията е останала само между вас и Нова тв. Това достатъчно ли е за плурализма в журналистиката и обществото?

- За плурализма в журналистиката носят отговорност не само телевизиите, но и всички останали медии, включително печатните и интернет издания. Нашето обединение с ПРО.БГ не би могло да създаде двуполюсен модел.

- В момента се подготвят промени в медийния закон, свързани с цифровизацията? Какво очаква Би Ти Ви от тях?

-За да не влизам в конкретиката на отделните закони, мога да обобщя, че цифровизацията е много сложен процес, с който и най-развитите държави не са се справили в срок, тъй като в този процес са включени много субекти – от медийния пазар през телевизиите до зрителите. За да може преходът към цифровизация да е успешен, нашите очаквания са държавата да вземе ключова роля. Тя трябва да създаде правилна стратегия, черпейки от опита на най-успелите, и подобаващо да финансира различните етапи. Така да подпомогне всички субекти в този процес, както това се случва в редица успели държави. За да бъде успешен този процес, трябва всички участници, но най-вече зрителите, да са добре информирани за него, за ползите от него и да го желаят, защото в противен случай той няма да се случи.

- Какво постигна Би Ти Ви за 10 години? Как бе избрана стратегията й да бъде семейна телевизия?


- Още при старта си bTV беше замислена със семеен профил. Аз самата участвах в създаването на концепцията й.

Проучванията на аудиторията, които направихме тогава, показаха, че има огромна незаета ниша именно за такава телевизия. И до днес това продължава да бъде най-успешният модел за правене на телевизия. От години сме абсолютен лидер на пазара и най-любим не само телевизионен, но и медиен бранд с доказано най-качествените новини и програми. Няма да изброявам огромния брой награди, спечелени от bTV през годините.

Утвърдихме се като новатор в новините, програмирането, маркетинга и промоцията. Създадохме интернет сайт bTV Web, който е сред трите най-посещавани сайта в България. Зрителите ни разпознават и като най-социално отговорната медия, затова ни приемат като приятел, дори като част от семейството си.

В резултат на всичко постигнато дотук обаче зрителите стават все по-взискателни и имат все повече очаквания към нас.

Точно на bTV зрителите не биха простили и най-малката грешка.

Затова оттук нататък ще ни става все по-трудно. Но точно това е хубавото в моята работа, както и в работата на целия ни екип – постоянното предизвикателство да се развиваш, да ставаш все по-добър, да постигаш по-добри резултати.

- Какво излъчвахте на 1 юни преди 10 години?

- Първото предаване на bTV на 1 юни 2000 г. беше хитовият навремето сериал “Алф” и “Риск печели, риск губи”. Излъчихме и комедийния сериал “Напълно непознати”. Първият ни рекламодател беше “Проктър и Гембъл” с реклама на Ariel.

- Вярвахте ли, че ще ръководите най-голямата медия у нас?


- Аз съм много свързана с bTV от самото й създаване. Дори и в йерархичен план да не бях стигнала до върха, нямаше да се чувствам по-малко съпричастна и ангажирана с този проект. Като лидер на екипа определено мога да кажа, че успях да защитя и да обусловя от бизнес гледна точка огромни по мащаб и успех проекти, което ми носи огромно удовлетворение. Успях да изградя прекрасен екип, с който работим като едно цяло, което смятам за едно от най-добрите ми постижения.

- Шефското кресло как се отразява на личния ви живот?


- Успявам да намеря баланс, макар и трудно. Всяка свободна минута се стремя да прекарвам със семейството си, но ми помага и това, че обичам много работата си.

Източник: в. "24 часа"