Магдалена Джанаварова е родена през 1988 г. Завършва музикална паралелка в СОУ „Емилиян Станев” във Велико Търново, преди да започне следване в музикалната академия „Панчо Владигеров” в София, специалност поп- и джаз пеене в класа на Алис Боварян.

Маги е победител в третия сезон на телевизионното музикално шоу „Мюзик айдъл”. Наскоро се появи информация, че тя, подобно на първия музикален идол на България Невена Цонева, е осъдила компанията на Саня Армутлиева „Вирджиния рекърдс”.

Известно е, че Джанаварова бе вторият изпълнител, който предприе стъпка да се раздели с продуцентите си. Каква е истината какво е отношението на Маги Джанаварова към настоящото статукво в музикалния бранш, разбираме от откровеното й интервю:

- Маги, все повече млади музикални таланти надават глас срещу статуквото! Във времето обаче някои от тях се отказват след сблъсъка си с обстоятелствата…
- Да, така е… И аз съм минала през какво ли не, само че при мен няма отказване! Продължавам, въпреки всичко и въпреки всички! А това, че някакви хора се опитват да те спрат като успех, си зависи само и единствено от теб – дали те ще успеят, или ти ще успееш!

- Вероятно е така, но тук не говорим само за трудности от личностен характер, а за сблъсък с продуценти!
- Именно. И повечето не коментират тази тема. Дори медийно досега не се е случвало. Защото тези, които реално могат да го направят, по една или друга причина се страхуват! Страхът е от лицата, които всъщност контролират музикалния бизнес у нас… И не мога докрай да си позволя да коментирам, защото съм пряко свързана с някои от тези лица. Но наистина е крайно време нещата да се преструктурират, ние да поемем нещата в свои ръце! Цялата структура трябва да се промени! Трябва да има закони и за нас, музикантите. Виждаме, че такива има и за кино, и за театър, започнаха да се променят нещата, докато при нас си е все застой… Ние сме отново във въздуха!

Да, разделих се с продуцентите си, но не е имало скандал, драма. Нито аз, нито Нора Караиванова, нито Тома, не сме вече с „Вирджиния рекърдс”, но и разделите ни не са били на цената на конфликт, скандал. Просто смятам, че е много важно човек да бъде дипломатичен, да знае как да действа спрямо собствените си интереси. Беше важно единствено всеки да си поеме по пътя, за да се чувства добре. Ако те щяха да се чувстват по-добре без мен, ето - нека са без мен – ако аз съм по-добре без тях, значи съм без тях! Това е.



- Казваш, че е имало хора, които са те спирали по пътя към целта. Как по-точно?
- Могат да го направят по много начини. Примерно, отказват ти участия, за сметка на други хора… Ти губиш от това. Имала съм такива случаи. А при артистите го има и този момент, че един казва една цена, после се разбира, че си се продал за една сума, и решават – за да ти вземат участието, да смъкнат още повече цената. Това е един такъв много кофти момент… но си е съвсем типично в нашия музикален бизнес. Но аз просто не съм спирала, въпреки всичко. И със сигурност заставам зад каузата, която е подета – да се промени цялата тази структура на „Мюзикаутор”, на „Профон”. Трябва да стане! Дори и да не казвам – еди - си кой си трябва да си отиде, друг да дойде, нямам представа кой трябва да си ходи и кой да дойде, но нещата трябва да се променят. Изпълнителите трябва да могат да се обединят, защото и това е тежък проблем. Ние не сме обединени, това е истината!

- Ти не си имала скандал, когато си решила да се разделиш с продуцентите си, но дори и само фактът, че си поискала да си тръгнеш, както са направили и много от колегите ти, е достатъчен атестат!
- Е да, така е, факт. Няма как да го отрека това… Но истината е, че нямам право да говоря в детайли за тези неща - подписали сме договор за конфиденциалност.



- Маги, разбрах, че и ти, подобно на Невена Цонева, си успяла да осъдиш бившите си продуценти от „Вирджиния рекърдс”…
- А… разбрах, че има такива информации, но истината е, че никога не съм завеждала дело срещу „Вирджиния рекърдс”. Единственият човек, който се е съдил с тях, това е Невена. Защо се е получило така, че е излязло, че и аз съм ги осъдила ли?! Получи се следният казус – просто аз бях вторият артист след нея, който си тръгна от компанията. И то по категоричен начин! И друго, което е важно да се има предвид – в тези договори, които подписваш, няма как еднолично след това да вземеш решение за раздяла. Решението трябва да е и от двете страни, иначе е почти невъзможно.

- Невена Цонева обаче прекрати предсрочно договора си с „Вирджиния рекърдс”, а официалната причина тогава бе „липсата на отчети” – компанията е трябвало на всяко тримесечие да отчита приходите от работата на певицата, но не го е правела…
- Не съм много запозната, но знам, че Невена има, ако не се лъжа, две спечелени дела срещу „Вирджиния рекърдс”... А и кой е казал, че е невъзможно да осъдиш музикалната компания – ако имаш достатъчно добри доводи, смятам, че нищо не е невъзможно! А и друго – смятам, че Невена също има много голям гръб в лицето на познати, на контакти, на адвокати, които могат да я посъветват, така че не ми е и минало през ум, че тя няма да успее. И тя се справи точно поради тази причина. Не знам дали аз бих се справила, но аз нямам и желание за такива неща.



- Само за седмица, след наши публикации и разследвания по темата, над 3500 души се събраха във фейсбук групата „Саня вън от „Музикаутор” и „Профон”, създадена от певицата Рут Колева…
- Мен много не ми харесва, че Рут Колева решава сама да прави това… Аз се познавам добре с нея, близки сме, но не ми харесва да ме слага под знаменател с когото и да е било, и да ми дава квалификации. Аз как съм се разделила с продуцентите и защо – е лично мое решение. Както и да бъркат в това, няма нищо скандално да се намери... Смятам, че всеки се учи и всеки израства. И някога си длъжен да правиш и неща, от които не разбираш чак толкова.

- Но не и да подписваш заробващи те договори, мислейки си, че помагаш с това на кариерата си да тръгне във възходяща посока! При това – още преди фактическото си участие във въпросните музикални формати!
- Да… няма как да отрека, така е. Заробващо е и не трябва да се прави. Не е редно да задължаваш някого да подписва договор, който не е видял! Саня Армутлиева със сигурност е наясно какъв е бизнесът в България, знае какъв артист ще бъде най-продаваем… Но действително е риск и за самия артист, как ще му тръгне ситуацията. Но има и друго нещо – журито, в случая това на „Х-фактор”, не е единственото, което правеше всичко възможно, за да манипулира зрителя - тук влияят много фактори, включително и водещите. Но може би все пак има и успешно реализирали се участници от такива издания...



- Кого имаш предвид?
- Например Жана Бергендорф или пък Рафи… Сега, вярно е, че при Рафи имаше и много силен пиар. Където има възможност, бива показван, което също е важно, защото така напомняш на хората за този артист. Но може би би било добре да прави малко повече музика...

- Да, но това са все изпълнители, които се свързват с най-много 1-2 песни - и толкова! Показват се и в някакви участия по молове, в които се правят разни импровизирани концерти, но нищо в перспектива. А статутът на музикална звезда, за който говорим, липсва!
- Права си за това, да. Вероятно това е нещо, върху което трябва да се поработи, да има повече парчета. Но има хора от тези таланти, за които говорим, които със сигурност са били доста ощетени, не знам…

- Каква беше твоята причина да поискаш да си тръгнеш от продуцентите?
- Нямам право да говоря… Спират ме клаузи, които не мога да прекрача. Но беше свързано с неразбирателство и от двете страни.



- Как се справяш с днешна дата – в чисто финансов план, а и не само, за да продължаваш да се занимаваш с музика?
- Коства ми много нерви, защото се занимавам с абсолютно всичко сама. Моят приятел ми помага чисто идейно. Имам вече и някакъв екип, които съм си оформила, и ми е малко по-лесно – имам предвид в музикално отношение, хора, които ми правят аранжиментите, музиката. Парчетата си ги пиша сама. А за спонсори… всички знаем, че е тегаво. Не ми е любимата част като цяло. Справям се някак си. Някак бавно ме убива това, че трябва да се справям с много неща – че едновременно трябва, освен изпълнител, артист и танцьор, да съм и продуцент, аранжор, бизнесдама, и какво ли още не. Това бавничко ме стопява! И това е най-лошото в нашата държава – че ти си принуден да си всичко това, ако искаш да се занимаваш с музика. Защото знаем как се живее от музика… не е най-лесното нещо. Не се оплаквам обаче, имам работа, справям се, колкото и да ми коства.

- Компромис със себе си правила ли си досега?
- Мисля, че не съм правила. Предпочитам да платя повече, да дам повече от себе си, за да се получи така, както аз искам, без да правя такъв компромис. Не мога да го направя, особено със себе си или с музиката си.



- Твоят приятел не учеше ли преди време за сомелиер?
- (смее се) Да, изучи го и вече работи. Но ми помага в моята кариера с това, че е доста добре запознат с маркетинг-мениджмънта – учил е много за него във Франция.

- Имаш една дуетна песен със Светлозар Христов, но той май се разочарова от ситуацията в България по отношение на музикалния бизнес и замина да си търси късмета в САЩ – като уличен музикант!
- Ох, това е просто Светлозар!… Който го познава, не би му се учудил, просто защото би очаквал всичко (смее се). Той си е толкова шантав и толкова талантлив, че целият този талант е събран в един човек, който не знае какво да го прави тоя талант. Това е проблемът! Той наистина не знае какво да го прави този талант. А когато знае пък, не го прави като хората… може би комбинацията от всичко това го подтикна и да пробва в чужбина. Човек понякога сам си пречи…

Интервю: Анелия Попова, ''Блиц''