Историята познава редица определения за позициониране, а обобщеното въз основа на всички тях заключение е, че позиционирането е мястото, което брандът заема в съзнанието на потребителите на фона на вече позиционираните брандове от същата продуктова категория и на база на вида и интензитета на асоциациите на потребителите към бранда.

Понятието, видовете, стратегиите за позициониране и репозициониране са подробно разгледани и подкрепени с множество примери в изданието „Маркетингово позициониране“ – резултат от дългогодишна изследователска и практическа дейност на маркетинг специалиста д-р Станимир Андонов.

Освен че обръща специално внимание на диференцирането в бизнеса, като предлага и разработен лично от него модел за анализ на нивата на диференциране и конкуренция между компаниите и техните продукти, авторът Станимир Андонов разглежда и други методи и техники за изследване на позиционирането чрез разкриване на възприятията и предпочитанията на потребителите. В „Маркетингово позициониране“ е описан и слабо познатият у нас – разработен от Harvard Business School – модел за прогнозиране на дългосрочната стойност на клиентите, както и практическите ползи от използването му. Всички изследователски подходи, намерили място в изданието, са илюстрирани с примери, много от които изпитани от автора в дългогодишната му практика в областта.



Станимир Андонов завършва УНСС, а впоследствие защитава докторат по маркетинг в Института за икономически изследвания на БАН. Работил е като преподавател по маркетинг и е бил директор на програма в НБУ; бил е още хоноруван преподавател в УНСС и лектор в M3 Communications College. Понастоящем е щатен преподавател във ВУЗФ. Ръководил национално представително изследване на маркетинговото позициониране на застрахователните компании в България, тема, по която има редица публикации, Андонов се занимава и с невромаркетинг – oсвен че е част от екипа, осъществил първото невромаркетингово изследване в България, той е и (съ)автор на няколко книги в областта на маркетинга и невромаркетинга. Консултирал редица успешни компании, работещи в България, Станимир Андонов е член на Българската асоциация по маркетинг и на Association for Community Colleges, както и пълноправен член на American Marketing Association. Мениджър е на единствената агенция за невромаркетингови изследвания в страната Neuromarketing Bulgaria.

Премиерата на „Маркетингово позициониране“ ще се състои на 29 октомври (сряда) от 18:30 часа в галерия Altronics light & suspacious на ул. „6-ти Септември“ 13.