Любопитно
J&B - скоч, наименуван на влюбен италианец и английски джентълмен
21 декември 2011 | 16:38
От скоро на пазара J&B е с лимитирана серия нетрадиционни опаковки
J&B e единственият скоч, който е наименуван на влюбен италианец и английски джентълмен.
„J” от J&B всъщност е първата буква от фамилното име на младия италиански производител на алкохол Giacomo Justerini, който през 1749 г. пристига в Лондон, за да спечели сърцето на красива оперна певица.
Той не успява да спечели сърцето на своята любима, но успява да плени стотици англичани със своите блендове. Той продава компанията си през 1831 г. на Alfred Brooks, от чието име произлиза „B” в J&B. Като истински джентълмен, силата на Brooks не била в работата, а в забавленията. Затова той оставя управлението на компанията и се отдава на мисията да промотира J&B сред многобройните си приятели във висшето общество.
Създаването на J&B Rare през 1930 г. съвпада със световната икономическа депресия, не най-доброто време за развитие на какъвто и да било бизнес. Eddie Tatham обаче улавя нуждата на американците за по-леко уиски и неговата находчивост се възнаграждава щедро с продажбата на милиони каси годишно в САЩ.
Успехът се крие в две неща - перфектно балансиран вкус и оригинална бутилка. Малко известен факт е, че J&B Rare представлява комбинация от 42 вида малцови и зърнени уискита, но нито едно от тях не доминира над останалите. В свят пълен с Шотландска символика, J&B предпочита да тръгне по по-нетрадиционна пътека.
Известното зелено стъкло използвано за неговата бутилка всъщност е запазена марка на най-скъпите френски вина, а жълтият надпис и червените удебелени букви е изключителен пробив в света на традициите.
Приятелството на J&B с всички хора, които умеят да се забавляват го превръща в №1 парти уиски в света. Парти популярността си в Щатите то придобива благодарение на Франк Синатра, който на всяко свое участие на сцената се появява с бутилка J&B.
Известни със страстта си към забавленията, режисьорите от филмовите къщи в Италия също редовно получават каси с безплатно J&B. Затова и през 60-те и 70-те години на миналия век уискито J&B се появява по-често в италианските филми, отколкото София Лорен.
Още от най-ранното италианско кино през филмите за Джеймс Бонд и класиките Алфред Хичкок, „Жестоки улици”, „Добри момчета”, „Време за мъже”, „4 сватби и едно погребение” до „Сексът и градът”, J&B винаги е в главната роля, достойна за Оскар.
Безспорният парти имидж на J&B се затвърди и с организирането на най-големите партита на най-нетрадиционните точки по света. А появата на Mirror Ball Man, чийто запазен танц се превърна в глобално движение, е гаранция за качествено забавление.
През 2011 г. J&B се впуска в ново парти приключение да събира звуците на града и от тях да създаде уникално клубно парче. Съавтор в него може да стани всеки на .
Напълно в духа да поднася приятни изненади, от скоро на пазара J&B е с лимитирана серия нетрадиционни опаковки. Опаковката представлява три въртящи се куба, на чиито стени са представени най-важните моменти от богатата и нетипична уиски история на J&B.
Коментари