Любопитно
Цветовете и стила на дрехите определят позициите и постиженията ни
27 октомври 2010 | 15:57
Имидж консултанти ще представят тайните на цветовия анализ и стиловото определяне на личността на 30 октомври в музея "Земята и хората"
"По дрехите посрещат, по ума изпращат". Тази прословута българска поговорка, с различни варианти при отделните националности, води света от векове.
Известно е, че близо 55% от човешката комуникация се възприема визуално и едва няколко процента вербално.
Затова и начинът, по който изглеждаме говори много повече за нас, отколкото самите ние предполагаме.
Какво казваме с дрехите, които носим? Разкриваме ли пълната си красота или се крием от неувереност? Познаваме ли своята уникална блестяща същност или още търсим себе си?
Дрехите са език за общуване, който има способността да разкрива нашата индивидуалност и неповторимата ни красота.
Ние общуваме на този език всеки ден чрез цветовете и стила на дрехите си.
Осъзнаваме ли посланието, което даваме с тях?
Използваме ли ги по най-добрия за нас начин?
Посланията на дрехите могат да имат различен характер, който се определя от нашия собствен тип излъчване и от пропорциите на тялото ни.
Какви са те и как най-добре да постигаме желания резултат в ежедневното общуване или бизнеса чрез начина, по който сме облечени – отговорите дават от бутика за красота „My Beautiful I”.
На 30 октомври 2010 г., от 13.00 часа, на специална презентация в рамките на фестивала за здравословен начин на живот и личностно израстване „Открий себе си”, в музея „Земята и хората” имидж консултантите Маргарита Асадурова и Светла Запрянова ще разкрият тайните на цветовете и стиловете – значението, което имат те при личностното изразяване и представянето в обществото.
Разкриването на личния имидж е дълбоко преживяване за цял живот. Едно от онези важни събития, които се случват само веднъж и не бива да се пропускат. То дава възможност да се види и преживее истинската красота на всеки един от нас в пълния й блясък.
Личната имидж консултация включва анализ на цветовете на дрехите – colour ID, и анализ на личния стил на обличане, разкриването и използването на чиито тайни ни правят изключителни във всяко едно отношение.
Ето и основните типологии, върху които се основат анализите им на цветовете и стила на дрехите:
ЦВЕТОВЕТЕ
Подобно на четирите темперамента на Хераклит, съществуват четири основни доминанти в човешкото излъчване – сила, нежност, мекота и виталност.
На всяка от тези доминанти съответстват четири определени групи от нюанси на цветовете, които носят имената на четирите сезона:
Откривателят на четирите основни групи цветове е швейцарецът Йохан Итън. За пръв път той установява пряката връзка между човека и цветовете, докато преподава във водещата немска школа BAUHAUS за изкуство и дизайн в началото на 20-те години на XX в.
През 40-те години, когато навлиза цветното кино, последователи на Итън в Холивуд прилагат тази теория върху актьорите на големия екран. Те виждат как с определени нюанси един артист може да изглежда невзрачен, посърнал и вял, а с други – красив, блестящ и силен.
Това поставя началото на цветния анализ на дрехите, стоящ в основата на цялостния личен имидж. Постепенно той започва да се котира не само сред звездите и публичните личности, но и сред всички хора, които искат да разкрият и да споделят със света своята красота.
Бумът на модната индустрия ни показва, че повечето хора искат да изглеждат добре. Успяват ли обаче да запазят и подчертаят уникалната си същност в морето от модни тенденции и безбройните нови модни течения.
Един от начините да се ориентират в този огромен масив от информация е като научат повече за себе си и своите най-добри страни и започнат да си подбират дрехите според тях. Защото ако не подчертават по най-добрия начин своята индивидуалност и най-модерните и скъпи дрехи, не успяват да покажат тяхната красота.
СТИЛОВЕТЕ
Анализът на стила се фокусира върху пропорциите на тялото и излъчването в пълен ръст. Той се основава на теорията за архетипите на К.Г. Юнг и работи със съотношението между мъжката и женската енергия, изразено както във физическата структура, така и в характера на човека. Базисните стилове на облеклото са шест:
Те обличат и олицетворяват шестте основни архетипа, които познаваме от приказките, митове и легендите:
Анализът на стила разкрива кои от тези образи доминират в нашите характери и са изразени най-силно във физическите ни пропорции.
Той ни връща към естественото ни състояние, според което в излъчването ни има една или повече от ключовите за тези образи доминанти: власт, класа, свобода, игра, творчество или любов.
Според тях се определя и съчетанието от базисни стилове, което е най-подходящо за нас. Научаваме какви конкретни материи, кройки и десени на дрехите изразяват най-добре личността ни, какви аксесоари, бижута, прически и грим разкриват и подчертават нашата уникална красота.
Веднъж направен, този анализ ни спестява огромно количество време и скъпо струващи грешки при обикалянето на магазините. С негова помощ можем да си изградим отлично аранжиран гардероб, който да ни служи за всякакви ситуации в ежедневието, като винаги ни осигурява представяне на висота. А животът ни се оцветява и се изпълва стил.
Коментари