Легендарната фигура в световната мода Ана Уинтър официално обяви, че се оттегля от поста главен редактор на Vogue USA – позиция, която заема от далечната 1988 година. Новината бе потвърдена от CNN и Condé Nast – компанията, която издава списанието. Решението бележи края на една от най-дългите и влиятелни епохи в историята на модната журналистика.

Уинтър е не само емблематична за списанието, но и за цялата индустрия – неин почерк е превръщането на Vogue в глобален културен феномен. „Гордея се с това, което постигнахме през годините, и съм развълнувана да видя как ново поколение ще вдъхне свежа енергия и идеи“, заяви Уинтър в официално изявление, цитирано от People Magazine.

Въпреки че напуска оперативното ръководство на американското издание, Уинтър остава на ключови позиции: глобален редакционен директор на Vogue и главен отговорник по съдържанието (Chief Content Officer) на Condé Nast. Това ѝ дава възможност да продължи да влияе върху стратегическото развитие на марката в световен мащаб. Интересно е, че няма да бъде назначен нов "главен редактор" на American Vogue. Вместо това ще се създаде нова роля – Head of Editorial Content – част от новата структура на компанията, която цели по-гъвкаво и глобализирано управление.

Под управлението на Ана Уинтър списанието изгради легендарна репутация със смели корици, стилни фотосесии и социална ангажираност. Тя е и дългогодишен организатор на престижната Met Gala, събитие, което надмина рамките на модата и се превърна в попкултурно явление. „Ана промени правилата на играта. Тя създаде платформа, която не само показва мода, но и влияе върху глобалните разговори за култура, общество и идентичност“, коментира модният анализатор Ерика Хауърд от Fashion Week Daily. Според източници от Condé Nast, Уинтър ще продължи да участва активно в Vogue World и други глобални събития, поддържайки ролята си като лице на модния бранд.