От тях обаче 2/3 се падат на bTV. Това се дължи на нечестни игри и хищнически бизнес похвати, твърдят конкурентите от Нова телевизия.

За тази година приходите им са сринали с 15 %, а рейтингът едва с 2. Равновесието в MTG поддържат “Диемите”, които леко са увеличили както гледаемостта си, така и приходите си от реклама.
и “Диемите” Modern Times Group са изключително недоволни от развитието на медията, за която платиха 620 млн. евро преди две години. Те са заявили пред изпълнителният директор Светлана Василева, че вече търсят купувач за българските си програми, а от нея зависи да ги направи интересни и продаваеми, съобщиха за “ШОУ” източници от Нова тв.

и решенията на собствениците, Василева изпрати жалба до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу рекламната политика на bTV и обяви, че готви генерални промени в програмната схема на Нова.

Засега се знае само, че от есента Нико Тупарев няма да има нито едно свое предаване в ефира на първата частна българска телевизия, а Иван и Андрей ще трябва генерално да преразгледат тв проектите си, ако искат да се задържат на екран.

Жалбата на Василева до КЗК е пиар ход, защото няма правна стойност. Единствената й цел е да отклони част от големите рекламодатели от “тортата” на bTV.

Иначе няма юридически регламент за продажбата на рекламното време. Всяка една телевизия или медийна група си е негов собственик и може да си прави каквото си поиска.

От bTV отговориха на сигнала от Нова, че големият интерес на рекламодателите към тях се дължал на страхотната им програма. И не споменаха и дума за отстъпките и бонусите, които предлагат на клиентите си. От отдел “Продажби” не обясняват и как така рейтингът на телевизиите на евреина Лаудер у нас се е качил само с 2 до 3%, а пазарният дял е скочил с 31 %.