Според официалното съобщение от Гаел Бонел Санчез, собственик на марката и организатор на събитието, това драстично решение е продиктувано от неспазването на задълженията на Кравец и участието ѝ в дейности, противоречащи на ценностите на организацията. "Това решение е взето поради неспазване на задълженията на госпожица Кравец и нейно участие в дейности, които противоречат на ценностите на организацията Мис България", се посочва в изявлението. Без да навлиза в подробности, Санчез твърди, че действията на детронираната Мис България са накърнили имиджа, престижа и репутацията на националния конкурс за красота, нанасяйки щети върху бизнес отношенията на организацията с дългогодишни и нови партньори.

"Госпожица Кравец не изпълни задълженията, налагани от дадената ѝ титла. В резултат на това организацията Мис България понесе щети, накърняващи нейните бизнес отношения, както с дългогодишни партньори, така и с нови такива."От днес, 3 юни, Елизабет Кравец е лишена от правото да използва търговската марка "Мис България" в социалните медии, комуникацията и фактурите си. Короната ще премине към първата подгласничка Илияна Борисова, на която организаторите гласуват пълно доверие да изпълнява задълженията, произтичащи от титлата. Ние разбираме, че това решение може да изненада мнозина. Уверяваме ви, че то не е взето с лекота", допълват от "Мис България".

Преди да бъде детронирана, Кравец е била многократно уведомявана за проблемите от страна на организаторите. В официалното изявление липсват подробности около конкретните причини, довели до отнемането на короната на Елизабет Кравец. Въпреки това в медиите се появиха предположения кой би могъл да е бил катализаторът за това решение. Става въпрос за участието на Кравец в реклама за модна марка, в която тя носи чанта, пълна с пари, на мъж, който пали скъпа пура с банкнота от евро. В клипа момичето се представя с титлата "Мис България", а не със собственото си име. Рекламата беше посрещната с множество негативни реакции в онлайн пространството, които вероятно са нанесли сериозни щети върху репутацията и ценностите, олицетворявани от организацията "Мис България".